مرور سریع بیانیه گام دوم انقلاب

مرور سریع بیانیه گام دوم انقلاب

ریاست | آموزش | ارتباطات و بین الملل | پژوهش | فرهنگی تربیتی | بین الملل | یادداشت | آرشیو نشریات | چندرسانه ای | پیوندها | ارتباط با ما | العربیة | ENGLISH |
صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل


 تاریخ: سه شنبه ١٤ آبان ١٣٩٨      ساعت: ١٢:١٤        شماره خبر: ١٠٦٣٠٢          پرینت

کارگاه «خبرنویسی و اهمیت رسانه» در مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد

کارگاه خبرنویسی با حضور «آقای حسن صدرایی عارف»، سردبیر خبرگزاری حوزه و جمعی از مسئولان مجتمع آموزش عالی فقه، در این مجتمع برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، آقای صدرایی عارف در جلسه کارگاه «خبرنویسی و اهمیت رسانه» در مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به جلسه «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان با مدیران و مسئولان شبکه المنار لبنان پس از جنگ ۳۳ روزه، گفت: دبیرکل حزب‌الله لبنان در این جلسه، خطاب به مسئولان این شبکه تلویزیونی اظهار داشت: اگر المنار نبود، پیروزی ضایع  می‌شد؛ این سخن، اهمیت و جایگاه والای رسانه را در دنیای امروز نشان می‌دهد.

وی افزود: در جامعةالمصطفی هم همین وضعیت است؛ اگر کار رسانه‌ای نکنید، در حقیقت، وجود ندارید، زیرا کسی از فعالیت‌های شما باخبر نمی‌شود؛ هر کنش محلی، ملی و منطقه‌ای و بین‌المللی بدون پیوست رسانه‌ای امکان تحقق و رسیدن به نقطه مطلوب ندارد.

سردبیر خبرگزاری حوزه، با بیان این که اگر کار رسانه‌ای در توزیع اطلاعیه‌های امام(ره)نبود، نهضت اسلامی نیز به آن شکل در سراسر ایران گسترده نمی‌شد، تصریح کرد: اگر کاری انجام و منتشر شود، علاوه بر استفاده دیگران از آن کار، تاریخ‌سازی هم می‌کند.

آقای صدرایی عارف، با بیان این که لازم است وجوه علمی جامعةالمصطفی به جامعه جهانی معرفی شود، گفت: رقبای ما در عرصه جهانی، توجه ویژه‌ای به مسائل رسانه‌ای دارند و در این زمینه بسیار سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم، دست کم در سه جا به رسانه اشاره کرده و آن را مورد توجه قرار داده‌اند؛ مهم‌ترین فراز این بیانیه، اشاره به حصار تبلیغاتی در دنیای کنونی است که معظم‌له بیان می‌نمایند جوانان باید این حصار را بشکنند.

سردبیر خبرگزاری حوزه، با بیان این که شکست حصار تبلیغاتی، با کار رسانه‌ای و تبلیغاتی انجام می‌شود، درباره ویژگی‌های خبر اظهار داشت: خبر باید درست باشد، یعنی خلاف واقع نگوییم و از سوی دیگر، باید روشن باشد؛ بنابراین، لازم است جامعه مخاطب را بشناسیم. خبر باید برای جامعه مخاطبان شما روشن باشد. لازم است سطح فهم جامعه مخاطب را بدانیم و براساس آن بنویسیم تا به خوبی درک کند. گام نخست تحقق این مسئله، این است که خبرنگار محتوای خبر را درک کرده باشد.

وی ضمن بیان این که باید به ادبیاتی بنویسیم که مخاطب متوجه شود، خاطرنشان ساخت: خبر باید جامعیت داشته باشد؛ لازم است ابعاد خبر به خوبی معلوم باشد و اطلاعات کافی به مخاطب بدهد.

آقای صدرایی عارف، در ادامه شش عنصر خبری را برشمرد و توضیح داد: برای این که بفهمیم خبر جامع است یا نه، باید عناصر خبری کامل باشد: عناصر خبری عبارت است از: که، کی، کجا، چه، چرا، چگونه؛ چه کسی صحبت کرد (که)، زمان وقوع رویداد (کی)، مکان وقوع رویداد (کجا)، ماهیت خبر(چه)، چرایی رویداد (چرا)، شرح ماوقع (چگونه).

وی ادامه داد: برای آن که ابعاد گوناگون خبر به دقت بررسی شود، لازم است نویسنده خبر پس از اتمام خبر، خود را به جای خواننده خبر بگذارد و آن گاه خبر را بخواند تا اغلاط احتمالی برطرف گردد.


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




جدیدترین اخبار

صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل