ریاست | آموزش | ارتباطات و بین الملل | پژوهش | فرهنگی تربیتی | بین الملل | یادداشت | آرشیو نشریات | چندرسانه ای | پیوندها | ارتباط با ما | العربیة | ENGLISH |
صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل


 تاریخ: چهارشنبه ٢٢ آبان ١٣٩٨      ساعت: ١٤:٣٢        شماره خبر: ١٠٧٤٢٦          پرینت

مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ‌شناسی برگزار کرد

نشست علمی «چگونه آسان زبان بیاموزیم»

«دکتر صادقی طجر» اظهار داشت: توجه به این نکته ضروری است که تا انگیزه و علاقه کافی به یادگیری زبان وجود نداشته باشد، موفقیتی در این زمینه به دست نخواهد آمد.

گروه خبر: نشست علمی «چگونه آسان زبان بیاموزیم» به همت انجمن علمی گروه زبان و فرهنگ انگلیسی مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ‌شناسی برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، «دکتر محمود صادقی طجر»، دکتری ادبیات انگلیسی و علوم تربیتی، در این نشست علمی، زبان را از بالاترین هنرهای انسانی برشمرد و اظهار داشت: براساس یافته‌های علمی، نخستین کلمات انسان‌های نخستین، که از حدود دومیلیون سال پیش در زمین حضور داشتند، برگرفته از اصوات طبیعت و حیوانات بود و هنوز نیز شاهدیم برخی قبایل با تعداد کلمات بسیار محدودی با یکدیگر مکالمه می‌نمایند.

وی با اشاره به گام‌های خوبی که در سال‌های گذشته درباره آموزش زبان‌های خارجی در حوزه علمیه برداشته شده است، خاطرنشان کرد: یادگیری آسان زبان دوم، نیازمند مهارت‌هایی است و تنها نمی‌توان با مطالعه زیاد، زبان را فراگرفت.

سخنران نشست ادامه داد: یادگیری زبان، روش‌های مختلفی دارد، ولی ساده‌ترین روش، طبیعی‌ترین راه یادگیری زبان نیز هست. گاهی زبان‌آموز به دلیل اشتباه در انتخاب روش، با وجود سال‌ها تلاش نمی‌تواند به آن زبان مکالمه نماید، زیرا معمولاً زبان‌آموزان در ابتدا، زمان زیادی را صرف یادگیری حروف الفبا، حفظ کلمات و آموختن قواعد دستوری و... می‌نمایند و پس از آن، به «مکالمه» توجه می‌کنند، در حالی که در یادگیری زبان، مکالمه باید در اولویت قرار گیرد. مکالمه، راحت‌ترین بخش زبان‌آموزی است و بیشترین نیاز زبان‌آموز را نیز شامل می‌شود.

وی زبان‌دانی را مفهوم نسبی دانست و گفت: زبان‌دانی از قابلیت تشخیص یک زبان تا فهم محتوا، توانایی مکالمه، تسلط بر ادبیات و... را شامل می‌شود.

دکتر صادقی طجر استفاده از برخی روش‌های ساده یادگیری زبان را بسیار مؤثرتر از روش‌های پیچیده و دشوار برای زبان‌آموزی دانست و اظهار داشت: یادگیری و حفظ هزاران لغت، بدون توانایی به کار بردن آنها در محل مناسب، سودی برای زبان‌آموز ندارد. روش یادگیری صد جمله کاربردی روزمره در هر زبان و تکرار مداوم آن، یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌های کاربردی زبان‌آموزی است. البته این جملات باید به‌روز و متداول باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از زبان‌آموزان به دلیل نگرانی از اشتباه، سخن نمی‌گویند، در حالی که زبان‌آموز تا زمانی که اشتباه نکند، نمی‌تواند آنها را برطرف نماید. زبان‌آموز باید فرصت‌طلب باشد و در هیچ زمانی، فرصت مکالمه با افراد مختلف را از دست ندهد.

سخنران نشست، در پایان، با تأکید بر این که هر زبان‌آموز باید روش مناسب خود را در میان روش‌های متعدد یادگیری زبان بیابد، تصریح کرد: توجه به این نکته ضروری است که تا انگیزه و علاقه کافی به یادگیری زبان وجود نداشته باشد، موفقیتی در این زمینه به دست نخواهد آمد.

گفتنی است، در بخش پایانی این نشست علمی، دکتر صادقی طجر به پرسش‌های حاضران پاسخ گفت.


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




جدیدترین اخبار

صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل