ریاست | آموزش | ارتباطات و بین الملل | پژوهش | فرهنگی تربیتی | بین الملل | یادداشت | آرشیو نشریات | چندرسانه ای | پیوندها | ارتباط با ما | العربیة | ENGLISH |
صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل


 تاریخ: يکشنبه ٨ تير ١٣٩٩      ساعت: ١١:٠٤        شماره خبر: ١١٢٤٧٢          پرینت

سخنان رئیس جامعةالمصطفی در جمع اعضای شورای عالی و جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه

گروه خبر: رئیس جامعةالمصطفی با حضور در جمع اعضای شورای عالی و جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه، برخی اهداف و سیاست‌های جامعةالمصطفی را تبیین کرد.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ دکتر عباسی، در سخنانی، در جمع اعضای شورای عالی و جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه اظهار داشت: جامعةالمصطفی در حقیقت، خلف مجموعه‌هایی است که از ابتدای انقلاب  اسلامی تا امروز با عناوین مختلف تطور و تکامل پیدا کرده است.

رئیس جامعةالمصطفی خاطرنشان ساخت: اگر بخواهیم اشاره‌ای به این سیر داشته باشیم، می‌توان گفت در شهریور سال ۱۳۵۸، این مجموعه تحت عنوان «شورای سرپرستی طلاب غیرایرانی» شکل گرفت و در سال ۱۳۶۴ و رسماً در اوایل سال ۱۳۶۵، فعالیت خود را تحت عنوان «مرکز جهانی علوم اسلامی» در داخل کشور ادامه داد. از سال ۱۳۶۹ نیز مجموعه دیگری که بخش برون‌مرزی این فعالیت برشمرده می‌شد، با عنوان «سازمان مدارس و حوزه‌های علمیه خارج از کشور» شکل گرفت و در نهایت، در سال ۱۳۸۶ این دو مجموعه با هم تلفیق گشتند و جامعةالمصطفی‌العالمیه نامیده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ دکتر عباسی افزود: جامعةالمصطفی در واقع، یک نهاد علمی آموزشی و پژوهشی است که کارهای فرهنگی هم انجام می‌دهد، ولی کارکرد اصلی جامعةالمصطفی، آموزشی و پژوهشی است.

رئیس جامعةالمصطفی ادامه داد: جامعةالمصطفی کوشیده است با استفاده از تجربه‌ها و سنت‌های حوزه‌ای و بهره‌گیری از قالب‌های نو و جدید آموزشی، الگویی تازه ارائه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ دکتر عباسی افزود: کوشیده‌ایم رشته‌ها، مقاطع تحصیلی و مدارک جامعةالمصطفی قالبی استاندارد و شناخته‌شده برای مراکز علمی داشته باشد تا در فضای بین‌المللی فرصت‌های بیشتری برای حضور دانش‌آموختگان ما فراهم گردد.

وی تصریح کرد: علی رغم استفاده از قالب‌های نو و جدید آموزشی سعی کرده‌ایم نظام سنتی و آموزش حوزه‌ای هم تحت عنوان «نظام سطوح» حفظ شود و به ویژه در سال‌های اخیر در این زمینه تأکید و پیگیری‌های زیادی صورت گرفته است. نظام سطوح در جامعةالمصطفی، به ویژه برای  برخی از ملیت‌هایی که نظام سنتی روحانیت و حوزه‌های علمیه در آنجا ریشه‌دار است (مانند پاکستان، هندوستان و افغانستان) و سایر ملیت‌هایی که به این سنت نزدیک هستند، مطلوبیت بیشتری دارد.


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




جدیدترین اخبار

صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل