ریاست | آموزش | ارتباطات و بین الملل | پژوهش | فرهنگی تربیتی | بین الملل | یادداشت | آرشیو نشریات | چندرسانه ای | پیوندها | ارتباط با ما | العربیة | ENGLISH |
صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل


 تاریخ: يکشنبه ١١ آذر ١٣٩٧      ساعت: ١٣:٣٦        شماره خبر: ٩٥٩٦٥          پرینت

به همت مجتمع آموزش عالی علوم انسانی برگزار شد

کارگاه تبلیغ در فضای مجازی

کارگاه تبلیغ در فضای مجازی به همت مجتمع آموزش عالی علوم انسانی، صبح امروز در مجتمع امین قم برگزار شد.

گروه گزارش: کارگاه تبلیغ در فضای مجازی به همت مجتمع آموزش عالی علوم انسانی، صبح امروز در مجتمع امین قم برگزار شد.
به گزارش مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعه‌المصطفی، «آقای مهندس ضابط»، کارشناس تبلیغات اینترنتی، در ابتدای این کارگاه، ضمن معرفی چند تکنولوژی پیشرفته مرتبط با پردازش تصویر و ویدئو، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین آورده تکنولوژی برای بشر امروز، از بین رفتن حریم خصوصی است.
وی، در ادامه، ضمن تشریح الزامات تبلیغ موفق در فضای مجازی، نخستین الزام این حضور را رعایت صداقت و امانت‌داری برشمرد و تأکید کرد: در پژوهش‌های به‌عمل‌آمده در توئیتر، اخبار دروغ نسبت به حقایق، ظرفیت چندبرابری برای انتشار دارند. برخلاف پروپاگاندای غربی، که تسلط بر افکار عمومی را پی می‌گیرد، تبلیغ دینی به دنبال هدایت افکار مردم است.
استاد کارگاه، استفاده از روش‌های تبلیغ سنتی را در بسترهای جدید فضای مجازی ناکارآمد دانست و ابراز داشت: برای حضور در فضای مجازی باید نخست از ماهیت آن شناخت کافی را به دست آورد. هم‌اکنون، بخشی از جامعه، تنها یک یا چند شبکه مجازی را به معنای فضای مجازی قلمداد می‌نماید، در حالی که تنها پنج‌درصد اطلاعات اینترنت در معرض استفاده مردم قرار دارد.
وی، در ادامه، با بیان برخی از بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) درباره ضرورت حضور در فضای مجازی و استفاده از حداکثر منافع آن در کنار مقابله با تهدیدها، ابراز داشت: تنها زمانی می‌توان در این عرصه موفق بود که سخن خود را با محتوای متناسب با فضای مجازی آماده و ارائه نماییم.
آقای ضابط نبرد در فضای مجازی را بسیار مهم‌تر و سنگین‌تر از نبرد در میدان جنگ خواند و تصریح کرد: فضای مجازی ذهن و قلب جوانان ما را نشانه رفته است و همان گونه که رهبر انقلاب(مدظله‌العالی) تأکید نموده‌اند، در جنگ سخت، جسم‌ها به خاک و خون کشیده می‌شوند و روح انسان به بهشت پرواز می‌نماید، در حالی که در جنگ نرم، جسم سالم و پروار می‌ماند و روح انسان به دوزخ کشیده می‌شود.
وی رعایت اخلاق، شرع و قانون را از لوازم حضور در فضای مجازی دانست و یادآور شد: ماهیت فضای مجازی و طبیعت آن برای کاربران توهم وجود حریم شخصی و تنهایی را به دنبال دارد و انسان ناخودآگاه در این فضا به بی‌اخلاقی، قانون‌گریزی و اعمال خلاف شرع روی می‌آورد.
استاد کارگاه ادامه داد: طراحان شبکه‌های اجتماعی، تنها امکان تأیید و تشویق را برای مطالب کاربران فراهم می‌آورند و در نتیجه، هر فعل خلافی در این فضا فقط تأیید می‌شود و امکانی برای ابراز مخالفت وجود ندارد.
وی مشروعیت ندادن به فضاهای مجازی نامشروع را یکی از مسائل کلیدی تبلیغ در فضای مجازی دانست و خاطرنشان کرد: حضور در فضای مجازی ممنوع، تنها از باب واجب کفایی برای کسانی مجاز است که تبحر کافی در این زمینه دارند و به گفته مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، نباید در میدان تنظیم‌شده دشمن بازی نمود.
آقای ضابط، در پایان، کمک نکردن به دشمن، حفظ امنیت و حریم خصوصی، حضور آگاهانه، تأثیرگذار و فعالانه، شناخت بسترهای تبلیغ در فضای مجازی و کسب آموزش‌های تخصصی مرتبط با بستر تبلیغی را از دیگر ضروریات تبلیغ در فضای مجازی برشمرد.

 


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




جدیدترین اخبار

صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل