مرور سریع بیانیه گام دوم انقلاب

مرور سریع بیانیه گام دوم انقلاب

ریاست | آموزش | ارتباطات و بین الملل | پژوهش | فرهنگی تربیتی | بین الملل | یادداشت | آرشیو نشریات | چندرسانه ای | پیوندها | ارتباط با ما | العربیة | ENGLISH |
صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل


 تاریخ: يکشنبه ١٤ بهمن ١٣٩٧      ساعت: ١١:٠٢        شماره خبر: ٩٧٠١٨          پرینت

رئیس جامعةالمصطفی تصریح کرد

آشنایی طلاب با مباحث قرآنی باید در متن نظام آموزشی گنجانده شود

رئیس جامعه‌المصطفی با بیان این که آشنایی طلاب با مباحث قرآنی و حدیثی، باید در متن نظام آموزشی ما تدوین و عملیاتی شود، گفت: باید واجبات دانش قرآن را در خود متن آموزش گنجانده از حاشیه‌پنداری مباحث قرآنی و حدیثی پرهیز نمود.

گروه خبر: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی عباسی با بیان این که آشنایی طلاب با مباحث قرآنی و حدیثی، باید در متن نظام آموزشی ما تدوین و عملیاتی شود، گفت: باید واجبات دانش قرآن را در خود متن آموزش گنجانده از حاشیه‌پنداری مباحث قرآنی و حدیثی پرهیز نمود.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در جمع مدیران و استادان مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث المصطفی، ضمن گرامی‌داشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، با بیان این که رشد و بالندگی، از ملزومات مجموعه علمی است، خاطرنشان کرد: در طرح تحول جامعةالمصطفی پیش‌بینی شده است تا مجتمع‌های علمی براساس حوزه‌های دانشی تشکیل شده، زمینه‌های رشد بیشتری پیش روی المصطفی شکل گیرد.

وی با اشاره به این که مباحث قرآنی و حدیثی حوزه‌های علمیه با پیروزی انقلاب اسلامی گستره و رشد بسیار زیادی  داشته است، ابراز داشت: به برکت انقلاب اسلامی، توجه خیلی خوبی به مباحث قرآنی حوزه علمیه صورت گرفته است؛ اقبال روزافزون به مباحث قرآنی و حدیثی، به برکت تحولاتی است که انقلاب اسلامی در مباحث علمی حوزه‌های علمیه ایجاد نموده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، در ادامه، با اشاره به این که مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در مباحث قرآنی و حدیثی خدمات ارزشمندی رقم زده است، ابراز داشت: سهم فراوان مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در مباحث قرآنی و حدیثی بر هیچ کس پوشیده نیست؛ با وجود کمبود امکانات در حوزه‌های علمیه، نمی‌توان محتوایی را که در تفسیر قرآن ارائه می‌شود، به هیچ وجه با دیگر مراکز علمی جهان مقایسه نمود.

وی به طرح تحول جامعة‌المصطفی و توسعه حوزه‌های دانشی، به ویژه علوم قرآن و حدیث اشاره نمود و ابراز داشت: راه‌اندازی مجتمع آموزشی مستقل، با هدف ارتقای سطح فعالیت‌های مباحث قرآنی و حدیثی صورت گرفته است و مدارس عالی قرآنی مجزایی نیز در مراکز آموزشی نمایندگی‌ها فعال شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی به پی‌آمدهای تغییرات و تحولات نیز اشاره و تصریح کرد: اقتضائات جدید، نیازمند لوازم تازه‌ای است که باید ضمن توجه به این نیازها و زیرساخت‌ها، مشکلات پیش رو را برطرف نمود.

وی با تأکید بر این که لازم است همه طلاب با حد مشترکی با مباحث قرآنی آشنا باشند، اذعان داشت: کیفیت استفاده از واحدهای آموزشی، دانش پایه مباحث قرآنی را در طلاب فراهم خواهد ساخت؛ آشنایی طلاب با مباحث قرآنی و حدیثی، باید در متن نظام آموزشی ما تدوین و عملیاتی شود.

رئیس جامعة‌المصطفی با بیان این که آموزش‌های فوق برنامه‌ای، تنها ظرفیتی برای ارتقا و فعال‌سازی سطح استعداد طلاب است، ابراز داشت: باید واجبات دانش قرآن را در خود متن آموزش گنجانده، از حاشیه‌پنداری مباحث قرآنی و حدیثی پرهیز نمود.

رئیس جامعة‌المصطفی با بیان این که آموزش‌های عمومی را می‌توان به صورت ظرفیت‌های جهت‌دار مورد توجه قرار داد، خاطرنشان کرد: تناسب بخش عمومی با بخش تخصصی، فرصت‌های زیادی پیش روی ارتقای سطح علمی و دانشی طلاب و دانش‌پژوهان ایجاد می‌کند.

وی ضمن تأکید بر توانمندسازی علمی و آموزش استادان همکار، با اشاره به این که در سالیان اخیر مؤسسات حوزوی به سمت برنامه‌های شبه‌دانشگاهی سوق پیدا و از بهره‌وری امکانات و افراد کمتر استفاده کرده‌اند، ابراز داشت: باید از روح حوزه‌ای مراکز و مؤسسات دینی صیانت نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، در پایان، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با همت و تلاش المصطفائیان، به ویژه مدیران و استادان مجتمع آموزش عالی علوم و حدیث المصطفی، الگویی از مرکز آموزشی پیشرو و پیشگام به حوزه‌های علمیه ارائه نماییم و آثار و برکات فراوان آن در مراکز دینی جهان اسلام طنین‌انداز شود.


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




جدیدترین اخبار

صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل