مرور سریع بیانیه گام دوم انقلاب

مرور سریع بیانیه گام دوم انقلاب

ریاست | آموزش | ارتباطات و بین الملل | پژوهش | فرهنگی تربیتی | بین الملل | یادداشت | آرشیو نشریات | چندرسانه ای | پیوندها | ارتباط با ما | العربیة | ENGLISH |
صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل


 تاریخ: دوشنبه ١٥ بهمن ١٣٩٧      ساعت: ١١:٤٦        شماره خبر: ٩٧٠٤٢          پرینت

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی:

امروز جشن چهل سالگی انقلاب در سراسر عالم برپا شده است

با وجود گسترش دشمنی و کینه‌توزی دشمنان انقلاب اسلامی، جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی امروز در سراسر عالم به همت آزادگان جهان برپا شده است.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی،«حجت‌الاسلام والمسلمین‌ دکتر قنبری»، در آیین باشکوه فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)، که با حضور 120 نفر از طلاب و دانش‌پژوهان جامعه‌المصطفی از هجده ملیت جهان برگزار شد، ضمن تبریک چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه فجر اظهار داشت: این ایام فرصتی برای بازاندیشی و تعمیق ارتباط معنوی با خاندان پاک رسول‌الله(ص) به عنوان الگوی بندگی، پاکدامنی و علمیت است تا بتوانیم استوار و محکم مسیر سیر سعادت الی‌الله را بپیماییم.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی با بیان این که با وجود گسترش دشمنی و کینه‌توزی دشمنان انقلاب اسلامی، جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی امروز در سراسر عالم به همت آزادگان جهان برپا شده است، اظهار داشت: از خداوند متعال می‌خواهیم سکان‌دار انقلاب بزرگ را، که کشتی انقلاب را در کوران حوادث هدایت می‌کند، حفظ نماید.

وی با تأکید بر این که جامعة‌المصطفی یکی از برجسته‌ترین ثمرات انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: مهم‌ترین دست‌آورد المصطفی، شما طلاب و دانش‌پژوهان هستید که با توشه‌گیری از میراث بزرگ حوزه‌های علمیه و علمای سلف، عازم موطن خویش هستید تا این هجرت را با بسته محتوایی علمی و دینی آغاز نموده، پاسخ‌گوی نیاز معرفتی عرصه بین‌الملل و جوامع بشری باشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ دکتر قنبری افزود: اگر عمر طلبگی خود را مورد بازبینی قرار دهیم، با فضای دوگانه علم‌اندوزی با دو رویکرد و ویژگی روبه‌رو خواهیم بود که نخستین آن، تجربه آموزش‌های رسمی و مرسوم کلان در دنیا و دیگری، تعلم فراتر از فرایندهای آموزشی است.

وی با اشاره به این که در آموزش های رسمی، بر ارائه محتوای آموزشی و القاب مباحث علمی به مخاطب تأکید می‌شود، یادآور شد: در این آموزش‌ها، استاد و سیستم آموزشی مشتمل بر برنامه‌های آموزشی، کانون و محور این حرکت آموزشی بوده، بر ارائه دوره خاص در زمان خاص تأکید می‌کند.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی، در ادامه، با بیان این که یادگیری و تعلم، جزو توجهات فرایندهای جدید آموزشی است، ابراز داشت: تجربه در دوره آموزش و عرصه‌های پس از دانش‌آموختگی، از شاخصه‌های آن بوده، فرازمانی و فرا مکانی بودن این مهم، از ملزومات آن به شمار می‌رود.

وی عنصر یادگیری و تمرکز و تلاش برای نهادینه‌سازی مباحث در ذهن مخاطب را از دیگر ویژگی‌ها دانست و ابراز داشت: در این رویکرد، دانش‌آموز و دانشجو محور مباحث آموزشی قرار گرفته، بحث عظیمی از فرایند آموزشی بر عهده طلاب و دانشجویان نهاده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ دکتر قنبری با اشاره به این که در روایات اسلامی، بر طلب علم و علم‌آموزی به عنوان انگیزه درونی و روح علم‌آموز تأکید می‌شود، تصریح کرد: دین مبین اسلام همواره بر انگیزه‌بخشی علم‌آموز و توجه دادن وی به اهمیت علم و علم‌آموزی تأکید کرده است که پس از 1400 سال، اندیشمندان عرصه آموزش تازه بدین امر توجه نموده‌اند.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی با بیان این که دانش‌آموختگی، عرصه عمل به دانسته‌ها و تعمیق آموزه‌هاست، اظهار داشت: دانش‌آموختگان باید بخشی از وجود و دل و جان خود را با دانش در هم آمیخته، با عمل به دانسته‌ها، ایمان وجودی خویش را تقویت نمایند.


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




جدیدترین اخبار

صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل