مرور سریع بیانیه گام دوم انقلاب

مرور سریع بیانیه گام دوم انقلاب

ریاست | آموزش | ارتباطات و بین الملل | پژوهش | فرهنگی تربیتی | بین الملل | یادداشت | آرشیو نشریات | چندرسانه ای | پیوندها | ارتباط با ما | العربیة | ENGLISH |
صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل


 تاریخ: پنج شنبه ١٦ اسفند ١٣٩٧      ساعت: ١٠:٣٥        شماره خبر: ٩٧٨٢٠          پرینت

به همت اداره پژوهش مدرسه عالی خواهران جامعه‌المصطفی- واحد مشهد

کارگاه چکیده‌نویسی برگزار شد

کارگاه چکیده‌نویسی با حضور استادیار دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه مازندران، در مدرسه عالی خواهران برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعه‌المصطفی، این کارگاه به همت اداره پژوهش مدرسه عالی خواهران جامعه‌المصطفی- واحد مشهد و با حضور «حجت‌الاسلام دکتر محسن نورایی»، در مدرسه عالی خواهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام نورایی در ابتدا به مسئله چرایی نگارش مقاله پرداخت و پس از دریافت نظرات حاضرین در جلسه در خصوص این موضوع، به تبیین تفاوت فضای آموزشی در غرب و شرق اشاره کرد و گفت: در غرب تا قرن 17م، وضعیت آموزش مانند شرق و کشورهای اسلامی بود، زیرا در کشورهای غربی عمدتاً کلیسا متولی آموزش بود و در شرق مساجد. پس از قرن 17م، با تحول رنسانس، در غرب قالب جدیدی به نام دانشگاه ایجاد شد و تمام صفر تا صد دانشگاه، غربی و مناسب با فرهنگ غرب است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها سه نسل را تجربه کردند و دانشگاه، در ایران و کشورهای اسلامی کمتر از صد سال عمر دارد.

حجت‌الاسلام نورایی مراد از نسل را تغییر و تفاوت خیلی مهم دانست، نه هر پیشرفتی و سپس به تبیین سه نسل دانشگاه پرداخت و اظهار داشت؛ نسل یک: وظیفه و رسالتش تولید علم و دانش در غرب بود؛ نسل دو: تولید فناوری و تکنولوژی و نسل سه: کارآفرینی یا تولید ثروت (استارت‌آپ‌ها) زیسرا ثروت، مبنای قدرت نیز هست.

استادیار دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه مازندران پس از معرفی اجمالی رنکینگ (رتبه بندی) دانشگاه‌ها افزود: دانشگاه آکسفورد، میشیگان و... با بودجه‌های چندمیلیارد دلاری، بودجه‌ای از دولت نمی‌گیرند، بلکه به دولت بودجه هم می‌دهند، زیرا توانستند کارآفرینی کنند.

حجت‌الاسلام نورایی دانشگاه‌های کشورهای در حال توسعه را از نسل یک خواند و ادامه داد: کشورهای غربی با چپاول و دزدی از سایر ملت‌ها توانستند پیشرفت کنند؛ آنها مؤسسه‌ای به نام «علم‌سنجی» درست کردند و مقالات را به صورت ISI  و ISCعلم‌سنجی نمودند. این مؤسسه فقط مانند ترازو عمل می‌کند و طوری طراحی شده است که در همه رشته‌ها و وزن آن علم را بررسی و جایگاه دانشگاه‌های مختلف را سنجیده، تولید علمش را برآورد می‌کند.

استادیار دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه مازندران، در ادامه، به ارائه ضررهای علم‌سنجی ISI  پرداخت و ادامه داد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) با تیزبینی، پایگاهی را طرح نمودند که مقالات در آن ارائه و ارزیابی گردد و به این صورت پایگاه جهان اسلام را ایجاد کردند. مرکز ISCعلاوه بر ارزیابی و دسته‌بندی مقالات ایرانی، ده‌ها کار می‌کند که می‌توان به رتبه‌بندی نشریات و همایش‌ها اشاره کرد.

در بخش دوم کارگاه، استاد نورایی ضمن ارائه چکیده استاندارد، روش‌های چکیده‌نویسی و بخش‌های مختلف آن را بیان کرد و چکیده‌های طلاب حاضر در جلسه را مورد نقد و بررسی قرار داد.


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




جدیدترین اخبار

صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل