مرور سریع بیانیه گام دوم انقلاب

مرور سریع بیانیه گام دوم انقلاب

ریاست | آموزش | ارتباطات و بین الملل | پژوهش | فرهنگی تربیتی | بین الملل | یادداشت | آرشیو نشریات | چندرسانه ای | پیوندها | ارتباط با ما | العربیة | ENGLISH |
صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل


 تاریخ: جمعه ١٧ اسفند ١٣٩٧      ساعت: ١٩:٢٧        شماره خبر: ٩٧٨٦٦          پرینت

جانشین ریاست جامعةالمصطفی تصریح نمود؛

نقش دانش، تربیت و پژوهش در طرح جامع نظام آموزشی المصطفی

جانشین ریاست جامعه‌المصطفی در هفتمین اجلاس مدیران گروه‌های علمی- تربیتی جامعه‌المصطفی، همکاری و همیاری گروه‌های علمی را زمینه‌ساز تثبیت جایگاه اصلی عناصر مؤثر در طرح تحول جامع نظام آموزشی جامعه‌المصطفی ارزیابی کرد.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، «حجت‌الاسلام والمسلمین‌ خالق‌پور»، جانشین ریاست جامعةالمصطفی، در هفتمین اجلاس مدیران گروه‌های علمی- تربیتی المصطفی، با بیان این که می‌توان نمونه‌هایی از عملیاتی شدن طرح تحول نظام جامع آموزشی را در مجموعه منور و نورانی مجتمع جامع امام خمینی(ره) و مجتمع‌های زیرمجموعه آن دید، خاطرنشان کرد: طرح تحول آموزشی براساس سه عنصر دانش، تربیت و پژوهش تدوین و طراحی شده است.

وی با بیان این که هر سه عنصر طرح تحول نظام جامع آموزشی المصطفی باید به عنوان مبنای کار و به صورت متوازن و متناسب با مخاطب عملیاتی شود، اظهار داشت: دست‌یابی به اهداف عالی جامعةالمصطفی، در گرو توجه به جایگاه تک تک ابعاد و عناصر طرح تحول در برنامه‌ریزی‌های اجرایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور با بیان این که در طرح تحول آموزشی المصطفی، میدان عمل برای همه گروه‌های علمی باز است، بیان نمود: رساندن عناصر اصلی طرح به جایگاه اصلی آنها، نیازمند همکاری و همیاری گروه‌های علمی است؛ گروه‌های علمی- تربیتی جامعةالمصطفی باید اهتمام ویژه‌ای به عملیاتی‌سازی بایسته این طرح داشته باشند.

وی، در ادامه، ضمن اشاره به ارکان چهارگانه طرح تحول نظام آموزشی، با بیان این که این طرح بر مرجعیت علمی استوار است، ابراز داشت: گروه‌های علمی باید به گونه‌ای طراحی شوند که جامعه‌المصطفی بتواند به عنوان مرجعیت علمی در حوزه‌های تخصصی و دانشی، قد علم نماید؛ مسیر حرکت، باید مسیر رسیدن به مرجعیت علمی باشد.

جانشین ریاست جامعةالمصطفی توجه به زیّ طلبگی را از ارکان طرح تحول عنوان و خاطرنشان کرد: لوازم توجه به شئون طلبگی باید در متن برنامه‌های آموزشی دیده شود.

وی ضمن تأکید بر تفکر جهانی و تمدنی دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی، افزود: خروجی‌های جامعةالمصطفی باید معارف ناب و زلال مبانی اسلامی را تمهیدی بر ظهور صاحب‌العصر والزمان(عج) قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور، در پایان سخنان خود، بحث تفکر انقلابی را از دیگر ارکان طرح تحول نظام جامع آموزشی المصطفی برشمرد و اظهار داشت: انقلابی بار آمدن طلاب و دانش‌پژوهان، از نخستین گام‌‌ها در طرح تحول آموزشی است تا آنان بتوانند با روحیه‌ای انقلابی، در عرصه‌های گوناگون بین‌المللی درخشش مثال‌زدنی در مجموعه‌های علمی و دانشی جهان رقم بزنند.


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




جدیدترین اخبار

صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل