مرور سریع بیانیه گام دوم انقلاب

مرور سریع بیانیه گام دوم انقلاب

ریاست | آموزش | ارتباطات و بین الملل | پژوهش | فرهنگی تربیتی | بین الملل | یادداشت | آرشیو نشریات | چندرسانه ای | پیوندها | ارتباط با ما | العربیة | ENGLISH |
صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل


 تاریخ: پنج شنبه ٤ مهر ١٣٩٨      ساعت: ١٦:٥٨        شماره خبر: ١٠٤٤٣٤          پرینت

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، در مراسم آغاز سال تحصیلی تشریح کرد

نقش ویژه جامعةالمصطفی در احیا و بازسازی تمدن بزرگ اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعةالمصطفی، تصریح کرد: جامعة‌المصطفی به دنبال تبیین اندیشه رهایی‌بخش عقلانیت، معنویت و عدالت‌خواهی اسلامی در گستره گیتی است.

گروه خبر: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعةالمصطفی، تصریح کرد: جامعة‌المصطفی به دنبال تبیین اندیشه رهایی‌بخش عقلانیت، معنویت و عدالت‌خواهی اسلامی در گستره گیتی است.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعةالمصطفی، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و بهار علم‌آموزی و دانش‌اندوزی به کاروان بزرگ المصطفی، اظهار داشت: حرکت علمی، فرهنگی و معرفتی، اساس حرکت جامعةالمصطفی است و عمل بر مبنای اندیشه‌ها و آرمان‌های والای امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب(مدظله‌العالی) را بر خود فرض می‌داند.

وی با بیان این که جامعة‌المصطفی به دنبال تبیین اندیشه رهایی‌بخش عقلانیت، معنویت و عدالت‌خواهی اسلامی در گستره گیتی است، خاطرنشان ساخت: این پیامی است که همه انسان‌های حقیقت‌جو به دنبال آن هستند.

رئیس جامعةالمصطفی به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب و تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب(مدظله‌العالی) در دست‌یابی، احیا و بازسازی تمدن بزرگ اسلامی اشاره نمود و اظهار داشت: این مهم، از مأموریت‌های جدیدی است که جامعة‌المصطفی نقش ویژه‌ای در آن بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی تربیت نیروی انسانی دانا و دین‌شناس و عالمان متعهد به سرنوشت امت اسلامی، آگاه از نیازهای زمان و آشنا با منظومه فکری و معارفی اسلامی را از مهم‌ترین کارکردها و کارویژه‌های جامعة‌المصطفی برشمرد و ابراز کرد: تولید آثار علمی با معیارهای استاندارد در عرصه‌های دانشی، از مهم‌ترین رسالت‌ها و وظایف این نهاد علمی به شمار می‌رود.

وی با بیان این که طرح تحول آموزشی جامعةالمصطفی، فراگیر، جامع و گسترده است و همه جوانب فعالیت‌های تعلیمی و تربیتی المصطفی را شامل می‌شود، تصریح نمود: هدف‌گذاری این طرح باید براساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد بازنگری قرار گرفته، گام تمدنی انقلاب در طراحی آن دیده شود.

رئیس جامعةالمصطفی حفظ روحیه و انگیزه انقلابی و خستگی‌ناپذیری و تلاش بی‌وقفه را از الزامات بررسی گام دوم انقلاب اسلامی برشمرد و بیان کرد: روحیه خستگی‌ناپذیری و تلاش خالصانه انقلابی، مهم‌ترین عامل حفظ و نگه‌داری انقلاب اسلامی است که باید بدان توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی بر صیانت از جایگاه و صبغه حوزوی جامعةالمصطفی تأکید نمود و اظهار داشت: این هویت حوزوی باید در همه برنامه‌ها و طراحی‌ها و در ابعاد مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مدنظر باشد و محفوظ بماند و تلاش جدی برای روزآمدی و سازگاری فعالیت‌ها و تلاش‌ها با اقتضائات و نیازهای زمان و مخاطبان انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی آگاهی از جریان‌های فعال علمی را در گستره جهانی، از الزامات این مسیر برشمرد و اذعان نمود: ضروری است که بیش از پیش، تعامل علمی با جهان را در گام دوم حرکت المصطفی در نظر داشته باشیم.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به این که شرایط کشور اقتضا می‌کند به نکاتی خاص توجه ویژه‌ای داشته باشیم، خاطرنشان ساخت: صرفه‌جویی و پرهیز از هزینه‌های غیرضروری، از الزاماتی است که تاکنون در مشی و سلوک این مجموعه مدنظر بوده، بدان ملتزم و متعهد خواهیم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی اهتمام به جایگاه ویژه استادان را از دیگر الزامات آموزشی المصطفی برشمرد و ابراز داشت: استادان و اعضای محترم هیئت علمی، از مهم‌ترین پایه‌های تربیت نیروهای فاخر دانشی هستند که نقش بایسته‌ای در برنامه‌ریزی‌های آموزشی دارند.

رئیس جامعةالمصطفی روحیه پدری و برادری و تعهد، شفقت، مهربانی و ارتباط مشفقانه با طلاب را سرلوحه منشور اخلاقی و رفتاری کارگزاران المصطفی با طلاب و دانش‌پژوهان دانست و ابراز داشت: کارگزاران المصطفی خدمت به طلاب علوم دینی را توفیقی الهی دانسته، آن را مغتنم برمی‌شمرند.

وی ادامه داد: ارتقابخشی کیفیت‌ مباحث و مؤلفه‌های آموزشی، کوتاه کردن دوره‌های آموزشی در عین بالا بردن نصاب‌ها و معیارهای آموزشی، توجه به عنصر پژوهش‌محوری و بهره‌مندی از تکنولوژی‌های روزآمد آموزشی مانند آموزش مجازی، از اصولی به شمار می‌رود که بدان توجه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی بر توجه به آموزش‌های مهارتی و کاربردی تأکید نمود و یادآور شد: نیاز داریم نظام آموزشی المصطفی کاربردمحور و مهارت‌محور باشد و دانش‌آموختگان این نهاد علمی، از این قابلیت برخوردار باشند.

رئیس جامعةالمصطفی ضمن تأکید بر ارتقای محصولات و آثار علمی و پژوهشی این نهاد ابراز داشت: آثار علمی و پژوهشی، از معیارهای ارزیابی علمی نهادهای دانشی به شمار می‌رود که همواره مورد توجه المصطفی بوده و برنامه‌های منسجمی برای روزآمدسازی آن طراحی شده است.

وی، در پایان سخنان خود، با بیان این که جامعةالمصطفی در تولید متون آموزشی جایگاه ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: در طرح تحول آموزشی، نیازمند هزاران متن آموزشی هستیم که این مهم به همت استادان و پژوهشگران المصطفی نیاز دارد؛ این اهداف بلند، بدون توکل بر خداوند متعال، همت بلند و تلاش مستمر و خستگی‌ناپذیر محقق نخواهد شد.


 


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




جدیدترین اخبار

صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل