ریاست | آموزش | ارتباطات و بین الملل | پژوهش | فرهنگی تربیتی | بین الملل | یادداشت | آرشیو نشریات | چندرسانه ای | پیوندها | ارتباط با ما | العربیة | ENGLISH |
صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل


 تاریخ: سه شنبه ٢٣ آبان ١٣٩٨      ساعت: ١٢:٤٤        شماره خبر: ١٠٨٧١٨          پرینت

اداره ارتباطات و بین‌الملل دانشگاه مجازی المصطفی برگزار کرد

نشست «آشنایی با ظرفیت‌های علمی و فرهنگی اوگاندا»

جامعةالمصطفی در اوگاندا یک کالج دارد که با مجوز رسمی وزارت علوم این کشور فعالیت می‌کند و در چهار رشته دانشجو جذب می‌نماید: «تعلیم و تربیت»، «مدیریت بازرگانی»، «مطالعات اسلامی» و «فناوری اطلاعات».

گروه خبر: به همت اداره ارتباطات و بین‌الملل دانشگاه مجازی المصطفی، نشست «آشنایی با ظرفیت‌های علمی و فرهنگی اوگاندا» در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، در این نشست، «حجت‌الاسلام والمسلمین‌ بکائی»، مدیرکل دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی، جمعیت این کشور را 38 تا 40میلیون نفر برشمرد و ابراز کرد: از این تعداد، نزدیک به 20٪ مسلمان هستند و حدود 000/170 نفر آنان نیز پیرو مکتب اهل‌بیت‌اند.

وی زبان رسمی اوگاندا را انگلیسی دانست و گفت: با این حال، 45 زبان غیررسمی نیز در این کشور وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بکائی افزود: این کشور 37 دانشگاه دارد و هشتاددرصد دوره‌های تحصیلی در این کشور، هزینه‌بردار است و شهریه گرفته می‌شود. در اوگاندا، فقط یک کتابخانه وجود دارد و دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه بسیار اندک است.

مدیرکل دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی، با اشاره به گران‌قیمت بودن اینترنت در این کشور تصریح کرد: افرادی که می‌خواهند از شبکه‌های مجازی استفاده کنند، باید ماهانه مالیات پرداخت نمایند.

وی، در ادامه، علاقه‌مندی مسئولان سیاسی و مردم این کشور را به ایران و انقلاب اسلامی مورد توجه قرار داد و با اشاره به پیشینه حضور المصطفی در این کشور، بیان نمود: جامعةالمصطفی در اوگاندا یک کالج دارد که با مجوز رسمی وزارت علوم این کشور فعالیت می‌کند و در چهار رشته دانشجو جذب می‌نماید: «تعلیم و تربیت»، «مدیریت بازرگانی»، «مطالعات اسلامی» و «فناوری اطلاعات».

حجت‌الاسلام والمسلمین بکائی مردم اوگاندا را بسیار آرام ارزیابی کرد و در بخش دیگری از سخنانش، خاطرنشان ساخت: راه‌اندازی رشته‌های پرکاربرد مانند مباحث رسانه، مدیریت مهد کودک یا مدارس عصری، که ضمانت شغلی نیز برای مردم دارد، دست‌آوردهای مطلوبی به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: بهترین مدل ارائه مطالب آموزشی در اوگاندا، به صورت تعاملی است؛ یکطرفه سخن گفتن استاد موجب خستگی و تأخیر در درک مطلب می‌شود. از سوی دیگر، به دلیل دسترسی بسیار دشوار به کتاب و کتابخانه، ارجاع فراگیران به مطالعه بیشتر، بدون ارائه کتاب یا جزوه، به سردرگمی آنان منجر می‌گردد؛ از این رو، راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال، به ویژه برای افرادی که امکان دسترسی به کتابخانه فیزیکی ندارند، اهمیتی دوچندان می‌یابد. اهتمام شایسته به این امر، کمک شایانی به علاقه‌مندان به منظور دانش‌اندوزی و کسب معارف حقیقی اسلام می‌نماید.

مدیرکل دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی، در پایان، با اشاره به سهولت یادگیری زبان فارسی در اوگاندا به دلیل تشابهات آن با زبان‌های رایج در این کشور، فراهم‌سازی زمینه‌های گسترش زبان فارسی را در این کشور ضروری دانست.


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




جدیدترین اخبار

صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل