ریاست | آموزش | ارتباطات و بین الملل | پژوهش | فرهنگی تربیتی | بین الملل | یادداشت | آرشیو نشریات | چندرسانه ای | پیوندها | ارتباط با ما | العربیة | ENGLISH |
صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل


 تاریخ: پنج شنبه ٢٦ دی ١٣٩٨      ساعت: ١٠:٣٨        شماره خبر: ١٠٩٩٠١          پرینت

بیانیه جامعةالمصطفی در پی اجرای قانون جدید شهروندی در هند

در پی اجرای قانون شهروندی NRCدر هند، جامعةالمصطفی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، متن بیانیه به این شرح است:

 

بسمه‌تعالی

براساس گزارش‌های رسیده از منابع خبری، دولت هندوستان در راستای اجرای قانون جدید شهروندی NRC، فشارها و محدودیت‌های شدیدی برای میلیون‌ها مسلمان مقیم در این کشور ایجاد کرده که آنان را ملزم به ترک وطن و خانه و زندگی‌شان نموده است و دچار آوارگی و بی‌پناهی و آسیب‌دیدگی می‌شوند.

این وضعیت، فراتر از جنبه دینی و مذهبی، برای هر انسان آزاده‌ای دردناک و تأسف‌بار است و لذا موجب محکومیت و انتقاد در برخی مجامع بین‌المللی شده در همین رابطه، حمله و هجوم به یک مرکز آموزش علمی  و دینی در شهر بنارس و یک مرکز در شهر مظفر نگر، که با ضرب و جرح و بازداشت مدیر آن مرکز جناب حجت‌الاسلام والمسلمین‌ آقای سیداسدرضا حسینی، که یک شخصیت برجسته علمی و مذهبی و مورد احترام جامعه است و نیز طلاب علوم دینی آن مدرسه همراه بوده و فضای ساختمانی مدرسه نیز مورد تخریب و آسیب قرار گرفته است.

جامعةالمصطفی‌العالمیه به عنوان یک مرکز علمی و آموزشی، که در سطح بین‌المللی فعالیت دارد و هزاران دانشجو از ملیت‌ها و ادیان ومذاهب مختلف را برای آموزش علوم انسانی و اسلامی را  در خود جای داده و محبت، مسالمت، همبستگی، رفتار انسان‌دوستانه و صلح‌آمیز را مبنای تعلیم و تربیت خود قرار داده است، نگرانی عمیق خود را از عوارض سنگین و تبعات ناخوشایند اجرای NRCو تأسف و تأثر خود را از این حادثه ابراز می‌دارد و به دولتمردان هند یادآوری شود که عدم رعایت قوانین بین‌‌المللی و حقوق بشری و فشار و محدودیت بر ملت‌ها، موجب تنزل جایگاه و موقعیت دولت‌ها و حاکمان و سیاستمداران خواهد شد.

جامعةالمصطفی‌العالمیة


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




جدیدترین اخبار

صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل