ریاست | آموزش | ارتباطات و بین الملل | پژوهش | فرهنگی تربیتی | بین الملل | یادداشت | آرشیو نشریات | چندرسانه ای | پیوندها | ارتباط با ما | العربیة | ENGLISH |
صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل


 تاریخ: دوشنبه ٢٣ مهر ١٣٩٧      ساعت: ١٣:٤٢        شماره خبر: ٩٥٣٨٢          پرینت

معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی علوم انسانی برگزار نمود

کارگاه «کسب و کار فضای مجازی»

به همت معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی علوم انسانی، کارگاه «کسب و کار فضای مجازی» با ارائه مهندس عباس منصور نژاد و حضور طلاب و دانش پژوان جامعه المصطفی برگزار شد

گروه گزارش: به همت معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی علوم انسانی، کارگاه «کسب و کار فضای مجازی» با ارائه مهندس عباس منصور نژاد و حضور طلاب و دانش پژوان جامعه المصطفی برگزار شد
به گزارش مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعه‌المصطفی، مهندس عباس منصور نژاد، در کارگاه «کسب و کار اینترنتی» ضمن تبیین رویکرد های ورود علمی به فضای کسب و کار اینترنتی، ورود غیر علمی و هیجان زده را بی ثمر توصیف کرد.
وی بر اهمیت انتخاب عنوان و برند مناسب در بازاریابی های اینترنتی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: انتخاب عنوان و برند مناسب با کسب و کار، تاثیرات فراوانی بر اثربخشی فعالیت های مجازی دارد.
مهندس منصور نژاد اظهار داشت: در بهره گیری از فضای مجازی و فعالیت های تجاری، در عین پرهیز از تقویم سازی فضای ارائه محصول، باید نسبت به وقایع تاریخی و رویدادها حساس باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، ویدئو را اثربخش ترین نوع محتوای ارائه محصول و اندیشه دانست و اذعان داشت: در عصر کنونی، که جمعیت قابل توجهی از اقشار مختلف مردم در فضای مجازی حضور فعال دارند، بازرگانی ویدئویی تاثیر زیادی دارد و افراد نسبت به این حوزه خروجی های ویژه ای از خود منعکس می کنند.
سخنران این نشست علمی،تحلیل محتوا را از دیگر اصول مهم بازاریابی های اینترنتی برشمرد و ابراز داشت: ارزش آفرینی کسب و کار باید با محتوا باشد؛ خلاء های مالی را می توان با مباحث محتوا و تحلیل های ارائه شده پر نماییم.
مهندس منصور نژاد ضمن تأکید بر ارائه تعاریف درست مزیت های رقابتی، اذعان داشت: در صورت توجه به نیاز مردم و حل آنها، مردم به صورت خودجوش مخاطبان سر سخت شما خواهند بود.
سخنران نشست خاطرنشان کرد: شبکه سازی در حوزه های فعالیت مجازی را باید جدی بگیریم، چرا که حلقه دانا و شبکه توانا از مهمترین شاخصه های مراکز موفق به شمار می رود. در حلقه دانا باید جلسات ماهیانه مستمر را داشته باشد و ضمن رصد و نظارت بر محتوا، از ظرفیت شبکه توانا بیشترین بهره برداری را داشته باشد.
مهندس منصور نژاد تصریح کرد: عموم کسانی که به موفقیت دست یافته اند، کسب و کار خود را بر محور فعالیت های تشکیلاتی شکل داده اند.
وی با بیان این که تیم باید از لحاظ هنجارها و ارزش ها منطبق و از نظر تخصص مکمل همدیگر باشند، یادآور شد:  رسانه ابزار تاثیرگذاری بر انسان های خنثی و به نوعی تفکرات خاکستری است؛ متاسفانه در کشور ایران رسانه عموما به عنوان ابزاری برای مخاطبان خاص و همسو به کار گرفته می شود.
این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات کمپین سازی و اهمیت نیازسنجی در فعالیت های تجاری را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: کمپین ها در حوزه بازارسازی باید متناسب با نیازها راه اندازی شود؛ حتی در عرصه رسانه ها نیز کمپین ها را باید متناسب با شبکه راه اندازی و به صورت فعال ایجاد سوال و اندیشه الهی را متناسب با نیازهای جامعه هدف ارائه نمود.
مهندس منصور نژاد با اشاره به این که در عصر کنونی برخی از استخدام ها با امضای دوستان صورت می گیرد، اظهار داشت: نوع حلقه های دوستی فرد، نشان دهنده سطح ارتباطات و شخصیت فرد خواهد بود.
این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات داشتن پاسخ قوی برای سوال «چرا من؟» را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: تا زمانی که این سوال در نزد فرد حل نشده باشد و نداند که چرا او باید کاری انجام دهد، نمی تواند انگونه که مخاطبان را جذب نماید.
وی با اشاره به این که در فضای مجازی باید بازار هدف را آرام آرام از دولت به سمت نهادهای خصوصی سوق دهیم، ابراز داشت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و پائین بودن هزینه تولید، در صادرات محصولات سخت و نرم به کشورهای دیگر می توان موفق تر عمل نمود.
وی اثبات علمیت فعالین حوزه علم و اندیشه، را نخستین مولفه مهم برای تاسیس کسب و کارهای اینترنتی در این راستا دانست و یادآور شد: و حرکت به سمت تولیدات رسانه ای آموزشی با هدف خدمات محوری را باید جدی بگیریم.
سخنران این نشست توجه به شرایط و اقتضائات گیرنده محصول و خدمات را عنصری مهم در بازاریابی ها عنوان کرد و ابراز داشت: جامعه هدف را باید درست انتخاب نموده، متناسب با دغدغه های خریداران، تولید محصول و محتوا داشت.
مهندس منصور نژاد با اشاره به این که فرایند کسب و کار را باید به اقتضای مخاطب چید، یادآور شد: نوع مخاطبین در فرایند ابزارشناسی بسیار موثر است و انتخاب ابزار به نوع محتوا و اقتضائات مخاطب بستگی دارد؛ چرا که با ابزار فیسبوک برای چین، تلگرام برای افریقا و اینستاگرام برای ژاپن نمی توان فعالیت موفقی را رقم زد.
وی استفاده از ابزارهای نوین بین المللی را از ملزومات فعالیت های رسانه ای برشمرد و اذعان داشت: توئیتر جای خود را به عنوان ابزارهای رسانه ای در حوزه دیپلماسی باز نموده است و لازم است تا فعالان رسانه ای در عرصه بین الملل از این ابزار نیز استفاده بایسته ای داشته باشند.
این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات با بیان این که استفاده موازی از شبکه های اجتماعی بومی را باید جدی بگیرم، خاطرنشان کرد: در فرایند بازاریابی، نباید ابزارهای قدیمی از جمله، اس ام اس و ایمیل را دست کم گرفت، هیچگاه از کلیپ های تبلیغاتی تاثیرگذار غافل نشویم.
مهندس منصور نژاد راه اندازی سایت، را یکی از ملزومات فعالیت های سازمانی دانست، خاطرنشان کرد: قبل از ورود به عرصه کاری، باید رقبا را به دقت بررسی کنیم؛ بدون سنجش اثربخشی که در گرو تعیین هدف و استفاده درست از ابزارهاست، سریعتر و با قدرت بیشتر از هدف دور خواهیم شد.
سخنران این نشست بر اهمیت تدوین داستان خط سیر ارتباطی با مشتری و مخاطب تأکید نمود و تصریح کرد: باید فرایند دسترسی مشتری به محصول، به خوبی تدوین شود. ترسیم درست داستان ارتباط مشتری با محصولات به اقتضای مخاطبان را باید جدی بگیریم.
وی استفاده درست از هشتک در شبکه های اجتماعی را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: کمپین های تبلیغاتی به هر میزانی که به نیازهای مردم توجه می کنند، به هدف خود نزدیکتر می شوند.
مهندس منصور نژاد در بخش پایانی سخنان خود اشتباهات کسب و کار اینترنتی را مورد توجه قرار داد و با بیان این که در تمامی شبکه های اجتماعی با یک برند حضور داشته باشیم، اذعان داشت: تعداد فالور و مخاطب تنها ابزاری است که در صورت فعال سازی آنها برای خرید، در فرایند کسب و کار اثر بخش خواهد بود

 


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




جدیدترین اخبار

صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل