ریاست | آموزش | ارتباطات و بین الملل | پژوهش | فرهنگی تربیتی | بین الملل | یادداشت | آرشیو نشریات | چندرسانه ای | پیوندها | ارتباط با ما | العربیة | ENGLISH |
صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل


 تاریخ: دوشنبه ٣ دی ١٣٩٧      ساعت: ٠٩:١٥        شماره خبر: ٩٦٣٤١          پرینت

دانش‌پژوه برتر جامعه‌المصطفی تبیین نمود؛

لزوم نگاه چندبعدی به موضوعات پژوهشی

طلاب و دانش‌پژوهان المصطفی نباید از ارتباط مباحث تخصصی با یکدیگر غافل باشند. نگاه چندبعدی به موضوعات پژوهشی و ایجاد ارتباط بین گرایش‌های تخصصی، دست‌آوردهای کاربردی ارزشمندی رقم خواهد زد.

«خانم الیزابت اسعد»، از دانش‌پژوهان برتر جامعه‌المصطفی، در گفت‌وگو با مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، طلاب و دانش‌پژوهان جامعه‌المصطفی را به ارتباط روزافزون با مباحث تخصصی با یکدیگر فراخواند.

دانش‌پژوه برتر جامعه‌المصطفی، سطوح فرایند پژوهشی المصطفی را فعال دانست و اظهار داشت: نیاز است مباحث پژوهشی را از دوره کارشناسی در طلاب و دانش‌پژوهان تقویت نماییم.

خانم الیزابت اسعد با تأکید بر این پژوهش‌های درسی، ضمن تقویت مباحث علمی، در تخصص‌بخشی به طلاب مفید است، ابراز داشت: مباحث نرم‌‌افزاری گروه‌های علمی و تقویت منابع پژوهشی اعم از کتاب و مجله و در دسترس بودن استادان برای ارائه راهنمایی‌های پژوهشی، در تقویت بنیه علمی و روحیه پژوهشی طلاب بسیار مؤثر خواهد بود.

دانش‌پژوه برتر جامعه‌المصطفی با بیان این که اگر پژوهش‌های دانش‌پژوهان، ناظر به آینده‌نگری رشته‌ای طلاب پی‌گیری شود، اثربخشی بیشتری خواهد داشت، ابراز داشت: طلاب و دانش‌پژوهان المصطفی نباید از ارتباط مباحث تخصصی با یکدیگر غافل باشند. نگاه چندبعدی به موضوعات پژوهشی و ایجاد ارتباط بین گرایش‌های تخصصی، دست‌آوردهای کاربردی ارزشمندی رقم خواهد زد.

خانم الیزابت اسعد بر تشویق طلاب و دانش‌پژوهان المصطفی برای قلم‌فرسایی در عرصه پژوهش تأکید نمود و یادآور شد: برگزاری میزگردهایی درباره اهمیت پژوهش و ارائه کارگاه‌های دانش‌افزایی پژوهشی، تأثیر زیادی در ترغیب طلاب و دانشجویان به پژوهش خواهد داشت.

وی ایجاد ارتباط بین مباحث دینی با اقتضائات زمانی و نیازهای روز را از الزامات پژوهش‌های دینی و حوزوی دانست و یادآور شد: برای پویاسازی پژوهش‌های کاربردی، لازم است پژوهشگران ضمن توجه به مقوله‌های نیازسنجی پژوهشی، اشراف کافی به اقتضائات و شرایط سرزمینی داشته باشند.

خانم الیزابت اسعد کسب اطلاعات میدانی و حضور در محیط پیرامونی را از ملزومات تعمیق پژوهش‌های میدانی عنوان کرد و یادآور شد: توجه به منایع معتبر بین‌المللی و مقایسه آن با دست‌آوردهای پژوهشی موجود، در دقت‌بخشی به استنتاجات علمی و تحلیل‌های پژوهشی بسیار مؤثر خواهد بود.

دانش‌پژوه برتر جامعه‌المصطفی افزود: بیشتر پژوهش‌های غربی ناظر به شرایط سرزمینی به دلیل اعمال سلطه در حوزه‌های مختلف، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشورها صورت می‌گیرد؛ مقایسه تحقیقات غربی با مطالعات پژوهشی صورت گرفته، روزنه‌های نفوذ و سلطه‌گری علمی و فرهنگی را نمایان‌تر خواهد نمود.

وی بر اهمیت ارائه نظرات و دیدگاه‌های اسلام ناب در حوزه‌های مختلف فکری و معرفتی تأکید و خاطرنشان کرد: اگر پژوهشگر به نقش خود در قبال پاسخ به نیازهای معرفتی جوامع واقف باشد، بهترین و به‌روزترین پرسش‌ها را برای موضوعات پژوهشی انتخاب خواهد نمود.


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




جدیدترین اخبار

صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل