مرور سریع بیانیه گام دوم انقلاب

مرور سریع بیانیه گام دوم انقلاب

ریاست | آموزش | ارتباطات و بین الملل | پژوهش | فرهنگی تربیتی | بین الملل | یادداشت | آرشیو نشریات | چندرسانه ای | پیوندها | ارتباط با ما | العربیة | ENGLISH |
صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل


 تاریخ: سه شنبه ٣١ ارديبهشت ١٣٩٨      ساعت: ١٢:٤٦        شماره خبر: ٩٩٧٢٦          پرینت

دانش‌پژوه جامعةالمصطفی تشریح کرد

اهمیت آموزش قرآن در جامعه مسلمانان کومور

دانشجوی اهل کومور حاضر در غرفه جامعةالمصطفی در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، از اهمیت فراگیری قرآن برای خانواده‌های مسلمان این کشور سخن گفت.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، «امام الدین»، دانشجوی رشته ادبیات عرب در جامعةالمصطفی از کومور، درباره روش آموزش قرآن در کشورش گفت: آموزش قرآن در کومور از چهار یا پنج سالگی آغاز می‌شود؛ والدین حروف عربی را روی قطعه‌ای چوب می‌نویسند و دانش‌آموزان با استفاده از آن، حروف را فرامی‌گیرند. پس از یادگیری این حروف، در مدرسه جشن گرفته و بین دانش‌آموزان شیرینی پخش می‌شود.

دانش‌آموزان پس از یادگیری حروف، ابتدا سوره حمد تا نبأ را می‌خوانند و سپس سوره بقره تا پایان قرآن خوانده می‌شود.

همچنین پس از فراگیری روخوانی کل قرآن، معمولاّ والدین گوسفند یا بزی قربانی می‌کنند و غذایی از آن تهیه و در مدرسه بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود. این امر نشان‌دهنده اهمیت یادگیری قرآن برای مردم کشور من است.

دانش‌آموزان پس از آموزش قرآن در مدارس قرآنی، در شش سالگی به مدارس رسمی می‌روند. در این مدارس، دروس با سیستم مدارس فرانسه تنظیم شده است و دروس دینی کمتر تدریس می‌شود.

وی درباره قرآن خوانی در ماه رمضان در کومور گفت: در این ماه، مردم در مساجد جمع می‌شوند و هر نفر یک صفحه قرآن می‌خواند تا یک جزء در هر روز خوانده شود.

مجمع‌الجزایر کومور (قمر) در جنوب شرق افریقا در آب‌های اقیانوس هند قرار دارد. مساحت آن 2200 کیلومترمربع است. این کشور عضو اتحادیه عرب به شمار می‌رود.

99٪ از جمعیت بیش از یک‌میلیون نفری این کشور، مسلمان و پیرو مذهب مالکی هستند و زبان رسمی این کشور، فرانسوی و عربی است.


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




جدیدترین اخبار

صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل