ریاست | آموزش | ارتباطات و بین الملل | پژوهش | فرهنگی تربیتی | بین الملل | یادداشت | آرشیو نشریات | چندرسانه ای | پیوندها | ارتباط با ما | العربیة | ENGLISH |
صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل


 تاریخ: پنج شنبه ١٩ فروردين ١٤٠٠      ساعت: ١٠:٣٤        شماره خبر: ١١٦٢٦٥          پرینت

نمایندگی جامعةالمصطفی در افغانستان برگزار کرد

نشست «زندگی مسالمت آمیز با تأکید بر سبک زندگی امام حسین(ع)»

گروه خبر: معاونت پژوهش نمایندگی جامعةالمصطفی در افغانستان نشست علمی «زندگی مسالمت‌آمیز و همگرایی در جوامع بشری با تأکید بر سبک زندگی امام حسین(ع)» را در مدرسه علمی خاتم‌‌الانبیا(ص) غزنی برگزار نمود.

در این نشست علمی، استاد وفایی زندگی مسالمت آمیز را یکی از نیازهای اساسی عصر کنونی برشمرد و ابراز کرد: متأسفانه، این نیاز اساسی در کشور ما به فراموش سپرده شده است. یکی از راهکارهای ایجاد آرامش، توجه به زندگی بزرگان دین است. امروزه، سیره پیامبر(ص) و معصومان(علیهم‌السلام) در جامعه اسلامی مغفول مانده است.

در ادامه، استاد احسانی اظهار داشت: همگرایی به پیش زمینه هایی نیاز دارد که توجه به آنها، ما را به سوی صلح و همگرایی پیش می برد.

وی در توضیح نخستین پیش نیاز همگرایی بیان کرد: نخستین پیش نیاز در این باره، معرفت به جایگاه و موقعیت پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان است؛ تا زمانی که این معرفت و شناخت حاصل نشود، امکان ندارد جوامع انسانی به الگویی برای همزیستی مسالمت آمیز دست یابند.

سخنران نشست ادامه داد: دومین پیش نیاز برای رسیدن به زندگی مسالمت آمیز، از بین بردن جهل و نادانی است؛ یکی از دلایل قیام امام حسین(ع)، از بین بردن جهل در جامعه بود تا زمینه برای دستیابی به همزیستی مسالمت آمیز فراهم گردد.

استاد عارفی نیز درس آموزی از سیره پیامبر(ص) را برای تحقق زندگی مسالمت آمیز ضروری دانست و خاطرنشان ساخت: قیام امام حسین(ع)، به هدف آرمانی ایشان در تحقق همزیستی مسالمت آمیز بازمی گردد. در اسلام، صلح در اولویت قرار دارد و جنگ تنها در صورت دفاع از داشته های اسلام مجاز دانسته می شود. دلیل وجود جنگ و خون ریزی در افغانستان، فقدان شناخت کافی از مکتب و سیره امام حسین(ع) است.


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




جدیدترین اخبار

صفحه اصلی ریاست آموزش ارتباطات و بین الملل پژوهش فرهنگی تربیتی بین الملل