مراسم اربعین حسینی در مرکز اسلامی مسکو

مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی و چهلمین روز شهادت حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) با حضور باشکوه خیل عظیم دلدادگان حسینی در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد.

جاماندگان اربعین حسینی با پای دل با زائران کربلا همراه شدند و پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و قرائت زیارت اربعین امام حسین علیه‌السلام و تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید در این مراسم معنوی شرکت نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالهی مدیر نمایندگی جامعه‌المصطفی در مسکو در سخنانی به زبان آذری با طرح چهار سوال با مضمون «امام حسین(علیه السلام) کیست؟» ، «امام حسین(علیه السلام) چه کرد؟» ، «ویژگی‌های دشمنان امام حسین(علیه السلام) چه بود؟» و «وظیفه ما در قبال امام حسین(علیه السلام) چیست؟» و با توجه به متن زیارت اربعین از زبان امام صادق(علیه السلام) ، به تبیین و تشریح این سوالات پرداخت.

دیگر سخنران این مراسم حاج الدار ابراهیموف بود که به زبان روسی در خصوص پیام‌ها و درس‌های عاشورا ابراز داشت: همانگونه که یاران و سربازان حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) تا آخرین لحظه زندگی در کنار آن حضرت جانفشانی نمودند؛ ما نیز با درس گرفتن ازین واقعه بایستی تا آخرین لحظه عمر خود پا در رکاب حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) باشیم.

کسانی که توفیق حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی را پیدا نکردند با مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی مداحان و حضور عاشقانه دوستداران اهل بیت(علیهم السلام) شور و شعور حسینی خود را نشان دادند و به یاد سالار شهیدان در حسینیه مرکز اسلامی به عزاداری پرداخته و در سوگ اربعین امام خود نشستند. در حاشیه مراسم اربعین امسال آثار خلق شده توسط هنرمند روس با موضوع واقعه کربلا در معرض نمایش عموم در مرکز اسلامی مسکو قرار گرفت.

مشاهده گزارش تصویری