جلسه ستاد برنامه ریزی ویژه ماه مبارک رمضان نمایندگی خراسان

جلسه ستاد برنامه ریزی ویژه ماه مبارک رمضان به همت نمایندگی جامعةالمصطفی خراسان برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح در ستاد برنامه ریزی ویژه ماه مبارک رمضان نمایندگی خراسان اظهار داشت: در آستانه ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن، ماه نورانی تهذیب و خودسازی هستیم و در حقیقت رمضان بهار قرآن و بهار تربیت است و چون قرآن کتاب تربیت انسان است این ماه بهترین فرصت برای تربیت طلاب است. لذا ما برای ورود به ماه مبارک رمضان لازم است برای همه گروه ها مقاطع تحصیلی خواهران و برادران و خانواده ها و فررزندان طلاب برای دستیابی به نتایج تربیتی مناسب برنامه ریزی ویژه داشته باشیم.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم نقش اصلاحی داشته باشیم باید ابتدا این تغییرات را در خود ایجاد کنیم چرا که روح اخلاص، حرکت برای خدا و تقویت تقوا سبب تحول درونی می شود و انسانی که می‌خواهد دیگران را متحول کند باید ابتدا این تحول را از خود آغاز کند.

رئیس جامعةالمصطفی خراسان ادامه داد: ما همچنین در این ماه باید برای بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی به صورت ویژه برنامه ریزی کنیم و با پیام‌های متنوع پیرامون قرآن کریم، سیره معصومین(علیهم السلام)، زندگی‌نامه علما، پیام‌های تربیتی رهبر معظم انقلاب ویژه ایام رمضان، برگزاری پویش‌های مختلف قرآنی و حدیثی، مسابقات کتابخوانی و … از این ظرفیت نهایت استفاده را بکنیم.

وی تأکید کرد: محور برنامه های ما در ماه رمضان باید قرآن کریم باید و المصطفی خراسان باید برای توسعه فعالیت‌های ترویجی و آموزشی در همه بخش‌های مهارتی، تدبری، مشاوره و … برنامه ریزی کند.از این رو ماه رمضان نباید در معاونت فرهنگی تربیتی منحصر شود و همه بخش‌ها باید در فعالیت‌های این ماه مشارکت نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین صالح تصریح کرد: بخش دیگر فعالیت های این ماه، مناسبت های ماه مبارک رمضان است که در این بین باید برای ایام ویژه شهادت امام علی (ع) در قالب تبیین و بازخوانی شخصیت و سیره آن امام نشست‌ها، جلسات و برنامه‌های ویژه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بخش مهم دیگر در ماه مبارک رمضان، بخش مراقبات السنه است که شامل اعمال و آداب این ماه است که باید در قالب های نو برای طلاب بیان شود. در این راستا به عنوان مثال احادیث باید با‌ تیتر بندی مناسب، طبقه بندی شده، حاوی پیام ها و … برای مخاطبان به ویژه طلاب بیان شوند.

وی تأکید کرد: رمضان؛ ماه تبیین و تبلیغ است و طلاب می‌توانند محتوای مرتبط با این ایام را در قالب احادیث و … را به زبان‌های مختلف ترجمه کنند و با مردم سراسر دنیا به اشتراک بگذارند. از این رو المصطفی(ص) می تواند در این ماه کانون روشنگری، تبلیغ دینی و ارائه آموزه‌های اسلامی به جهان باشد و این یک دستاورد بزرگ محسوب می شود.

وی با تأکید بر اینکه همه مجموعه باید برای یک ماه رمضان موفق بسیج شوند، خاطر نشان کرد: در این ماه سعی کنیم هر روز را برای پرداختن به یک دستورالعمل دینی مثل تمرین برای اخلاص، انگیزه و خدمت صادقانه، مبارزه با هوای نفس، مدیریت ذهن و دوری از وسوسه های شیطانی، مبارزه با گناه های زبانی و … اختصاص دهیم.