همکاری ۴۰ مرکز داخلی و بین‌المللی در همایش ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین

 همایش بین‌المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین» با همکاری ۴۰ مرکز در داخل و خارج کشور برگزار و برنامه‌ریزی برای برگزاری حداقل ۳۰ پیش‌نشست صورت‌گرفته است.

 دکتر سید مهدی طاهری، معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی علوم‌انسانی اسلامی جامعةالمصطفی و دبیر علمی همایش ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین در ابتدای این نشست با بیان این که برنامه امروز با همکاری مجمع جهانی قادمون و با موضوع «اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و مقاومت» برگزار شده است اظهار داشت: پایه‌گذاری سازمان صهیونیسم جهانی در شهر بال سوئیس در سال ۱۸۹۷ با حضور ۳۴۰ نفر از سران یهود صورت گرفت و بیانیه بالفور وزیر خارجه انگلیس نیز در نوامبر ۱۹۱۷ بر پایه‌گذاری خانه ملی برای مردم یهود در سرزمین فلسطین تصریح داشت.

 وی سال ۱۹۴۸ را سال تشکیل رسمی رژیم جعلی اسرائیل به‌عنوان صهیونیسم منطقه‌ای با کمک انگلیس و سایر قدرت‌های غربی از طریق اشغال خاک فلسطین دانست و ابراز داشت: رژیم صهیونیستی باهدف نهایی تسلط بر نیل تا فرات شکل‌گیری و جنگ‌های مختلفی بین اعراب با اسرائیل طی سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۷۳ در گرفت که پس از شکست اعراب در جنگ‌ها، با پیمان کمپ دیوید در ۱۷ سپتامبر ۱۹۷۸ – ۲۶ شهریور ۱۳۵۷ (۱۷ روز پس از ناپدیدشدن امام موسی صدر در ۳۱ اوت ۱۹۷۸ – ۹ شهریور ۱۳۵۷) کشورهای عربی به سیاست صلح سازش و مذاکره با اسرائیل روی آوردند.

 دکتر طاهری با بیان این که ۵ ماه بعد، پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی در فوریه ۱۹۷۹ بهمن ۱۳۵۷ آغاز شکل‌گیری تحول در موضوع فلسطین و اعلام روز جهانی قدس بود، خاطرنشان کرد: تعطیلی سفارت اسرائیل در ایران و تبدیل آن به سفارت فلسطین و تبدیل تفکرات ناسیونالیسم عربی به نهضت دینی – مقاومت اسلامی و شکل‌گیری مقاومت از سال ۱۹۸۲ در لبنان و سرایت تفکر مقاومت به فلسطین با شکل‌گیری انتفاضه و گروه‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی مهم‌ترین راهبرد امام خمینی (ره) در مقابل توطئه بزرگ غرب بود.

 معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی علوم‌انسانی اسلامی وارونه جلوه‌دادن حقیقت فلسطین و دنیای اسلام برای افکار عمومی جهان را از جمله توطئه‌های استکبار جهانی برشمرد و اذعان داشت: هدف از مبارزه واقعی در فلسطین بازگرداندن سرزمین فلسطین به پیکر اسلام و نابودی دولت غاصب صهیونیستی است.

 دکتر طاهری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارائه تاریخچه تشکیل کارگروه برگزاری همایش بین‌المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین» با همکاری ۴۰ مرکز در داخل و خارج کشور، گزارشی از برنامه‌ریزی برای برگزاری حداقل ۳۰ پیش‌نشست همایش ارائه نمود و تصریح کرد: در این همایش دریافت مقاله به ۶ زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه، ترکی استانبولی و اردو صورت می‌گیرد.

 مهلت ارسال مقالات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ – ۱۰ می ۲۰۲۴ – ۱ ذی‌القعده ۱۴۴۵ زمان برگزاری همایش ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ – ۳۰ می ۲۰۲۴ – ۲۱ ذی‌القعده ۱۴۴۵