نماینده مقام معظم رهبری در پاکستان:

در تولید محتواهای علمی به زبان اردو توجه بیشتری شود

حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی میانجی، رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی و حجت الاسلام والمسلمین خدامیان مدیر گروه مطالعات اسلامی شبه قاره با حجت الاسلام والمسلمین بهاء الدینی، نماینده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در پاکستان دیدار و گفت وگو نمودند.
در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی میانجی، رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی با بیان اینکه گروه های مطالعات اسلامی به ۷ زبان مختلف در مؤسسه مشغول فعالیت هستند، گفت: گروه های مطالعات اسلامی به زبان های انگلیسی، عربی، روسی، چینی، ترکی، تاجیکی و فارسی و شبه قاره فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات در پاکستان با وحدت رویه پیگیری و از فعالیت های تکراری جلوگیری می شود.

رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی توانمندسازی دانش آموختگان را یکی از ماموریت های مؤسسه آموزش های کوتاه مدت ذکر کرد و افزود: بر این اساس آموزش از راه دور برگزار می شود و حتی برنامه های آموزشی از طریق استودیو ضبط و از طریق سایت در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

وی به برگزاری گفتمان های مختلف اشاره نمود و افزود: در این حوزه گفتمان های نبوی، علوی، فاطمی، حسینی، رضوی و مهدوی فعال هستند.

حجت الاسلام والمسلمین بهاالدینی، نماینده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در پاکستان به اهمیت گفتمان مودت قربی تأکید نمود و افزود: وجود گفتمانی در این زمینه ضروری است و باید در این زمینه فعالیت نمایید.

وی تصریح کرد: اهمیت و بهای بیشتری به زبان اردو داده شود و با توجه به اهمیت این امر شورای نگهبان برای ترجمه ها تعیین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین خدامیان، مدیر گروه مطالعات اسلامی شبه قاره با بیان اینکه اساتید بومی شبه قاره در این گروه مشغول فعالیت هستند، گفت: اساتید مسلط به زبان های هندی، بنگالی، کشمیری و انگلیسی هستند.

وی عنوان کرد: ۶۵ دوره برای پاکستان اعم از حضوری و مجازی طی دو سال برگزار شده است و طی شش ماه اول امسال در واقع برای ۲ هزار و ۹۰۰ نفر دوره برگزار شده است.

مدیر گروه مطالعات اسلامی شبه قاره یادآور شد: ۲۰ جزوه متناسب با دروس تدریسی تدوین و دو کتاب به زبان اردو ترجمه شده است. ۶۴ نشست بین المللی مجازی برای هندوستان، پاکستان و بنگلادش در قالب موضوعات مختلف کلامی و اجتماعی طی دو سال اخیر برگزار شده است.

وی با اشاره به ایجاد کتابخانه دیجیتال در فضای مجازی گفت: کتاب ها به زبان اردو در این کتابخانه در حال جمع آوری است.

لازم به ذکر است در این جلسه مقرر شد کتاب هایی که ترجمه و چاپ می شود به شورای نگهبان ترجمه برای ارزیابی ارائه گردد و همچنین سند راهبردی پاکستان شامل فرصت ها، تهدیدات، نقاط ضعف و قوت و سیاست ها تدوین شود و بر اساس آن برنامه سالانه ارائه گردد.

خاطرنشان می شود در این دیدار جناب آقای هاشمی رئیس اداره ارتباطات و بین الملل و دو نفر دیگر از اساتید گروه مطالعات اسلامی شبه قاره مؤسسه آموزش های کوتاه مدت ریاست مؤسسه را همراهی نمودند.