برگزاری کارگاه آشنایی با هوش مصنوعی

همزمان با دومین اجلاس مدیران و کارگزاران ارتباطات و روابط عمومی مراکز جامعةالمصطفی، کارگاه آشنایی با هوش مصنوعی با حضور شرکت کنندگان در این اجلاس، عصر امروز در مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی برگزار گردید.

آقای شوذب علی، ارائه کننده در این کارگاه، با اشاره به تعریف هوش مصنوعی ابراز داشت: هوش مصنوعی به تواناییی تفکر و آموختن بر اساس تجربه گفته می شود که به صورت طبیعی به وجود نیامده و در واقع وسط انسان ساخته شده است.

وی با اشاره به زمینه های استفاده هوش مصنوعی، خاطرنشان کرد: این فناوری در حوزه های سلامتی، حمل و نقل، اقتصاد، فضای مجازی، سرگرمی،  آموزش، بازی، رباتیک، کشاورزی، تجارت الکترونیک و… مورد استفاده قرار دارد.

دانش آموخته المصطفی ادامه داد: با گسترش هوش مصنوعی به ویژه با راه اندازی چت جی پی تی، انقلابی در عرصه فناوری را شاهد خواهیم بود.

آقای شوذب علی با اشاره به نگرانی هایی که این فناوری پدید آورده است، اظهار داشت: در حالی که برخی از این فناوری به  آن را مرگ آموزش خوانده اند، اما می توان با استفاده صحیح از آن به دستاوردهای بیشماری دست یافت.

در ادامه، سید محمدرضا، درباره نحوه عملکرد هوش مصنوعی توضیحاتی را ارائه نمود و تصریح کرد: منابع به کار گرفته شده در این فناوری از میلیون ها کتاب و سند علمی تشکیل شده است.

شایان ذکر است در این کارگاه حاضران با نحوه برخی استفاده ها از هوش مصنوعی در زمینه کاری خود آشنا شدند.