برگزاری نشست مشترک اساتید خواهر مدرسه عالی خواهران با رئیس نمایندگی گلستان

 نشست مشترک اساتید خواهر مدرسه عالی خواهران با حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در استان گلستان باهدف بررسی موضوعات و مسائل مرتبط در مدرسه عالی خواهران نمایندگی برگزار شد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی در این نشست طی سخنانی ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر مکرم اسلام و امام صادق علیهماالسلام و هفته وحدت و با اشاره به نقش پررنگ اساتید محترمه در شکل‌گیری شخصیت علمی و فرهنگی دانش‌پژوهان ابراز داشت: ارکان فضای آموزش متشکل از شاگرد، استاد، محتوا و مدیریت مجموعه است و اگر در هریک از این بخش‌ها نقصان یا خللی وجود داشته باشد، مانع رشد و شکوفایی مجموعه شده و باید نسبت به رفع عاجل آن همت گمارد .

 وی در ادامه با استناد به حدیث شریف نبوی به تبیین ویژگی‌های استاد طراز از منظر اسلام پرداخت و تصریح کرد: پیامبر مکرم اسلام، انسان‌ها را از شرکت در مجالس بی‌ثمر پرهیز داده‌اند؛ بلکه در آموزه‌های نبوی، حضور در مجالس عالمانی مورد تأکید است که شاگرد را از وادی شک به وادی یقین ببرند (مِن الشَّککِ إلی الیقینِ) و از تیه ضلالت و گمراهی برهانند.

 وی افزود: “اخلاص” از دیگر ویژگی‌های اساتید طراز از منظر اسلام است و اینکه تمام هم‌وغم آنها مصروف تحصیل رضای الهی بوده و از ریا و عجب و سمعه بدور باشند (مِن الرِّیاءِ إلی الإخْلاصِ).

 رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در استان گلستان هدایت دانش‌پژوهان از دنیاخواهی به دنیاگریزی، از تکبّر به فروتنی و از ناخالصی به خلوص را از دیگر ویژگی‌های اساتید نمونه در اسلام دانست و بر ضرورت توجه به این معارف در پیشبرد اهداف علمی و آموزشی تأکید کرد.

 در ابتدای این نشست اساتید محترم به طرح نقطه‌نظرات و پیشنهادهای خود در حوزه مسائل آموزشی، پژوهشی و تربیتی پرداختند .