بازدید نماینده جامعةالمصطفی در هندوستان از مجتمع آموزش عالی علوم‌انسانی اسلامی

 جلسه بازدید حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاکری نماینده جامعةالمصطفی در هندوستان از مجتمع آموزش عالی علوم‌انسانی اسلامی با حضور رئیس مجتمع رؤسای مدارس و معاونین برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بناری در ابتدای این جلسه ضمن معرفی و تبیین مأموریت مجتمع آموزش عالی علوم‌انسانی اسلامی، چشم‌انداز مجتمع را با ۵۰ تنوع ملیتی «تربیت طلبه متخصص در علوم‌انسانی اسلامی» بیان کرد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاکری نیز ضمن تقدیر از فعالیت‌های مجتمع آموزش عالی علوم‌انسانی المصطفی، گزارشی از اوضاع هندوستان ارائه و اهمیت راهبُردی کشور هندوستان در مسائلی همچون فن آوری هسته‌ای، کشاورزی و فن آوری اطلاعات را متذکر شد.

وی گزارشی از پتانسیل بسیار بالای طلاب و فارغ‌التحصیلان هندوستانی در تبیین معارف ناب الهی ارائه نمود و بر لزوم پیشتازی مجتمع آموزش عالی علوم‌انسانی اسلامی المصطفی در فعال‌سازی ظرفیت نخبگانی طلاب جامعةالمصطفی به‌ویژه طلاب هندوستان تصریح نمود.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاکری ضمن تأکید بر احیای میراث علمای هندوستان، به افول حوزه هند در تربیت مجتهدین و علمای دینی در دو دهه اخیر اشاره و آن را خسارتی بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: ورود طلاب متخصص در علوم‌انسانی اسلامی با گرایش روان‌شناسی و مسائل تربیتی در لایه‌های پنهان و عرصه‌های تبیینی به‌عنوان شرط لازم و کافی در تحقق اهداف بلندمدت جامعةالمصطفی است.

 در بخش پایانی این جلسه مدیران مدارس و معاونین مجتمع آموزش عالی علوم‌انسانی اسلامی با ارائه نقطه‌نظرات و دیدگاه‌ها و پیشنهادها خود در عرصه‌های مختلف با نماینده جامعةالمصطفی در هندوستان به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.