حجت الاسلام و المسلمین حسینی:

کسب معرفت و انتظار فرج، شرط سربازی ولی عصر(عج)

درس اخلاق ویژه اساتید و کارکنان جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی گلستان برگزار شد.

در درس اخلاق نمایندگی جامعةالمصطفی در استان گلستان که همزمان با خجسته اعیاد شعبانیه و مقارن با ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین حسینی رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در استان گلستان به ایراد سخن پرداخت.

وی در این درس به تبیین راه و رسم سربازی اهل بیت علیهم السلام پرداخت و اظهار داشت: یکی از مقامات ارزنده‌ای که در قبال امام عصر عجل الله تعالی و فرجه می‌توان برشمرد، دستیابی به مقام یاری و خدمت‌رسانی به آن حضرت است لذا در دعای عهد می خوانیم : “اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّينَ عَنْهُ” (خدایا مرا، از یاران و مددکاران و دفاع‌کنندگان از او و از شتابندگان به سویش قرار ده) .

حجت الاسلام و المسلمین حسینی افزود: اولین گام برای تحقق این امر، معرفت است؛ در حدیثی داریم إعرِف إمامَک؛ یعنی به امام باید معرفت داشت. مانند مالک اشتر که وقتی به شهادت رسید،‌ حضرت علی علیه السلام به پهنای صورت اشک ریختند. لذا در روایات می خوانیم: “من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتته جاهلیه ” یعنی کسى که بمیرد و امام زمانش را نشناسد با مرگ در جهالت مرده است.

رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در گلستان در خصوص نحوه شناخت و معرفت نسبت به امام علیه السلام ابراز داشت: هم شناخت شخصی از امام علیه السلام مهم است و هم شناخت شخصیتی. در زیارت امام زمان (ع) در روز جمعه میخوانیم ” السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ اللَّهِ فِي خَلْقِهِ” (سلام بر تو اى ديده خدا در ميان مخلوقاتش) که این عبارات و نظایر آن درصدد تعمیق شناخت ما نسبت به مقام منیع امامان نور و هدایت اند.

وی یادآور شد: دومین گام برای نیل به مقام سربازی ولی عصر انتظار فرج واقعی از نوع انتظار سازنده است . مقام معظم رهبری درباره‌ی انتظار واقعی فرج می فرمایند: کسی که در انتظار آن مصلح بزرگ است، باید در خود زمینه‌های صلاح را آماده سازد و کاری کند که بتواند برای تحقق صلاح بایستد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه و در معرفی دیگر شرط سربازی ولی عصر(عج) عنوان کرد: حزن قلبی بدلیل عدم بهره مندی مستقیم از برکات وجودی امام علیه السلام دیگر شرط سربازی آن حضرت بشمار می رود. لذاست که در دعای شریف ندبه می خوانیم ” عَزِیزٌ عَلَیَّ أَنْ أَرَی الْخَلْقَ وَ لا تُرَی وَ لا أَسْمَعَ لَكَ حَسِیسا وَ لا نَجْوَی”( بر من سخت است که مردم را می بینم، ولی تو دیده نمی شوی، و از تو نمی شنوم صدای محسوسی و نه راز و نیازی)

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در ادامه ابراز داشت: وظیفه شناسی و عمل به وظایف و تکالیف از شروط دیگر برای سربازی ولی عصر عج بشمار می رود که در این زمینه میتوان از شیخ مفید نام برد که نمونه واقعی عمل به وظایف در قبال حضرت حجت علیه السلام بود تا حدی که جمله “یوم علی آل رسول عظیم” را حضرت صاحب الامر علیه السلام  در سوگ رحلت شیخ مفید انشاد فرمودند.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: قرآن کریم می فرماید : “بقیت الله خیر لکم ان کنتم مؤمنین”. در روایات متعددی می‌خوانیم که بقیة الله تفسیر به وجود” مهدی علیه السلام” شده است و ما امیدواریم با عمل به وظایف و انتظار واقعی فرج در زمره سربازان آن حضرت قرار گیریم . ان شاء الله.