رئیس دبیرخانه همایش بین‌المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین» تصریح کرد؛

 اهمیت پایش مسئله فلسطین در حوزه‌های مختلف دانش علوم‌انسانی

 رئیس دبیرخانه همایش بین‌المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین» بر اهمیت پایش مسئله فلسطین در حوزه‌های مختلف دانش علوم‌انسانی تصریح و تحلیل ابعاد روان‌شناختی، جامعه‌شناختی، سیاسی و اجتماعی اوضاع فلسطین به‌ویژه عملیات طوفان الاقصی را مهم ارزیابی کرد.

 رئیس مجتمع آموزش عالی علوم‌انسانی المصطفی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تبریک اعیاد شعبانیه، خبرنگاران را پرچم‌داران جهاد تبیین دانست و ضمن اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»؛ با بیان این که این همایش به ۶ زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه، ترکی استانبولی و اردو برگزار خواهد شد، اظهار داشت: مسئله فلسطین امروزه مهم‌ترین مسئله جهان اسلام، بلکه بزرگ‌ترین مسئله جهان معاصر و از عبرت‌آموزترین مسائل تاریخ در سده اخیر است.

 وی با بیان این که درس‌های بزرگی در مسئله فلسطین و اشغالگری آن نهفته و می‌تواند نقشه راهی برای تدبیر آینده جهان باشد، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی، دژخیم ترین رژیم در تاریخ بشریت است؛ مسئله فلسطین کل دنیا را به یک حرکت اجتماعی فراگیر واداشته است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین بناری افزود: اروپا و آمریکا که مرکز حمایت از اشغالگری رژیم صهیونیستی شمرده می‌شد، اکنون در مقابل نسل‌کشی رژیم صهیونیستی ایستاده است.

 رئیس دبیرخانه همایش بین‌المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»، بر اهمیت نقش فعال جهان اسلام در مواجهه با مسئله فلسطین تأکید کرد و با بیان این که جامعه المصطفی بیش از نهادهای دیگر باید رسالت حمایت از فلسطین و دفاع از حقوق مظلومان جهان را در پیش گیرد، ادامه داد: اکنون بعد از گذشت چند هفته ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، بین‌المللی، جامعه‌شناختی و روان‌شناختی عملیات طوفان الاقصی آشکارتر شده است.

 وی با بیان این که در عین پرداختن به اقدامات مقطعی در مواجهه با مسئله فلسطین، عرصه‌های علمی، اساسی و بنیادی و تحلیل و ثبت حقایق کمتر موردتوجه قرار گرفته است، گفت: جامعه المصطفی در کنار اهمیت مسائل رسانه‌ای و ترویجی، بر آن است تا به بعد علمی بررسی مسئله فلسطین و بازشناسی تحلیل‌های پیرامونی توجه روزافزونی داشته باشد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین بناری در ادامه بر اهمیت پایش مسئله فلسطین در حوزه‌های مختلف دانش علوم‌انسانی تصریح و تحلیل ابعاد روان‌شناختی، جامعه‌شناختی، سیاسی و اجتماعی اوضاع فلسطین به‌ویژه عملیات طوفان الاقصی را مهم ارزیابی کرد.

 رئیس مجتمع آموزش عالی علوم‌انسانی با بیان اینکه برای نخستین‌بار چنین همایش بین‌المللی با تنوع زبانی گسترده در موضوع فلسطین برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این همایش بر آن است تا در عین توجه به ماندگاری تولیدات علمی، ضمن تبیین عمیق‌تر زوایای مختلف مسئله فلسطین، بتواند میراث ارزشمندی را در بازشناسی علمی مسئله فلسطین برجای بگذارد.