با حضور رئیس جامعةالمصطفی برگزار شد؛

دیدار رمضانی رئیس جمهور با علما و روحانیون

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در پنجمین نشست رمضانی خود بعد از ظهر یکشنبه با جمعی از «علما و روحانیون حوزه‌های علمیه، ائمه جماعات و نخبگان جامعه روحانیت» به گفتگو نشست.

رئیس جمهور در این نشست که با حضور آیت‌الله دکتر عباسی، رئیس جامعةالمصطفی برگزار شد، صاحبان فکر و اندیشه و استعدادهای برتر را سرمایه‌ای ارزشمند برای کشور دانست و افزود: دولت همواره حوزه‌های علمیه را به عنوان اتاق‌های اندیشه‌ورزی، همراه و پشتیبان خود دانسته و بر استفاده از این ظرفیت‌ تاکید دارد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اهمیت مساجد و کارکردهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این نهاد مقدس، بر ضرورت بهره‌گیری از منظومه بیانات رهبری معظم انقلاب اسلامی در خصوص اداره مساجد تاکید کرد و گفت: در کنار توجه به کارکرد مساجد، موضوع ائمه جماعات و استفاده از ظرفیت افراد موثر در این جایگاه خطیر باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جمع علما و روحانیون به مرور کلی اقدامات دولت طی دو سال و نیم گذشته در جهت رفع مشکلات کشور در زمان آغاز به کار دولت مردمی پرداخت.

رئیسی در ادامه با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه دشمنان برای بر هم زدن ثبات اقتصادی و جلوگیری از رشد و پیشرفت اقتصاد کشور تصریح کرد: با اراده مصمم ملت مقاوم و دولت مردمی برای تقویت پایه‌های اقتصاد کشور، قطعا آینده‌ای بسیار روشن پیش روی ملت ایران است.

در ادامه این دیدار تعدادی از علما و روحانیون در سخنانی به تشریح نظرات و مطالبات خود از دولت پرداختند.