دیدار دست‌اندرکاران کنگره اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب با امام جمعه تبریز

اعضای کمیته برگزاری ششمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای در تبریز با حضرت آیت‌الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز دیدار کردند.

 

در ابتدای دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر خضرلو رئیس نمایندگی المصطفی در تبریز ضمن تشکر از عنایت آیت‌الله آل هاشم به کنگره گزارشی از روند علمی و اجرایی اجلاسیه کنگره در تبریز و هماهنگی های انجام شده با مراکز همکار از جمله استانداری، شهرداری، صدا و سیما، حوزه علمیه، دانشگاه تبریز، دانشگاه آزاد تبریز و سایر مراکز ارایه داد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضایی اصفهانی، دبیر کنگره اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری، ضمن تقدیر از همکاری و همراهی آیت الله آل هاشم در برگزاری ششمین اجلاسیه، به ارائه توضیحاتی درباره کنگره پرداخت و ابراز داشت: این کنگره با هدف معرفی چهره علمی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای جوانان به ویژه طلاب و دانشجویان و عموم جامعه در حال برگزاری است.

وی کنگره اندیشه های قرآنی رهبر انقلاب را با دریافت بیش از ۱۸۰۰ مقاله، بزرگترین کنگره علمی پس از انقلاب اسلامی خواند و گفت: به همین دلیل شورای سیاست گذاری کنگره تصمیم گرفت علاوه بر قم و تهران، اجلاسیه هایی نیز در شهرهای مختلف کشور از جمله تبریز برگزار گردد. همچنین با توجه به دریافت مقالات به ۲۵ زبان، این کنگره در هشت کشور جهان نیز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضایی اصفهانی با اشاره به ارسال حدود ۲۰۰ مقاله به کنگره از استان آذربایجان شرقی با محوریت تبلیغ و جهاد تبیین، اظهار داشت: مجموعه مقالات اجلاسیه تبریز در سه جلد رونمایی خواهد شد که یک جلد به مقالات آذری زبان اختصاص دارد.

در ادامه این جلسه آیت الله آل هاشم ضمن خوشامدگویی به اعضای برگزاری کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای، از زحمات دست اندرکاران این کنگره صمیمانه تشکر نمود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به تجربیات گذشته استان در برگزاری کنگره هایی همچون اندیشه های علمی آیت الله العظمی سبحانی و اندیشه های دفاعی مقام معظم رهبری، از آمادگی خود و مجموعه استان آذربایجان شرقی برای برگزاری کنگره خبر داد.
ایشان با ذکر خاطره‌ای از حضور در برنامه‌های تفسیر سوره منافقون حضرت آیت الله خامنه‌ای در ابتدای انقلاب سال ۱۳۵۸ به سخنان خود پایان دادند.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه آقای دکتر قاسمی از موسسه انقلاب اسلامی به صورت برخط نکاتی را پیرامون وجهه علمی این کنگره، زمان و مکان برگزاری، کرسی های علمی و … مطرح نمود.

دکتر الله اکبری مدیر کل روابط عمومی المصطفی و مدیر رسانه کنگره نیز با ارایه گزارشی از برنامه‌های رسانه‌ای کنگره، همچون پخش زنده، برنامه‌های تولیدی و خبری در رسانه‌ها، سیمای ملی، برون مرزی، شبکه رادیویی معارف و سیمای استان آذربایجان شرقی پیشنهاد کرد که ترجمه ده جلد کتب تفسیری مقام معظم رهبری به زبان آذری با همکاری جامعةالمصطفی و دفتر مقام معظم رهبری و مجموعه نهادهای علمی آذربایجان شرقی انجام شود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

گفتنی است حجج اسلام و آقایان مسترحمی، جانشین دبیر علمی کنگره، موسوی، دبیر اجرایی، الله اکبری، مدیر رسانه و نصیربیک معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در این جلسه حضور داشتند.