پیام آیت الله دکتر عباسی به دانش آموختگان نمایندگی سریلانکا

آیت الله دکتر عباسی به مناسبت برگزاری آیین دانش آموختگی طلاب نمایندگی جامعةالمصطفی در سریلانکا پیامی صادر نمود.

با سلام و تحیت و عرض ادب و ارادت خدمت دانش آموختگان عزیز المصطفی در سریلانکا

آموختن را فراغتی نیست؛ انسان تا زنده است باید به دنبال کسب معارف و دانش اندوزی باشد. شما دانش آموختگان عزیز به عنوان انسان‌های فرهیخته ای که از معارف الهـــي بهره منـــد شــده اید، اندیشه متعالی را با همت و انگیزه عالی جمع کرده اید داشته‌های علمی و عملی شما مبتنی بــر عقلانیتی است که به دور از هواهای نفسانی است و در چارچوب عدالتی است کــه بــا ظلم و بی عدالتی همراهی نمی‌کند و در مدار و محور اخلاقی است که در چهره احسان و مکارم اخلاقی تجلی یافته و با عفو و ایثارگری با خلق خدا تعامل میکند و از خود برای آرامش و آسایش دیگران می گذرد.

بی تردید نتایج خوب محصول کار سخت و سعی و تلاش وافر است که شما در این سال‌های تحصیل آن را آزموده اید؛ هیچ راه دیگری برای رسیدن به سکوی موفقیت وجود ندارد. از همین روست که برای کسب درجات عالی تر لازم است در کنار ابزارها و اسباب لازم توکل بر خدای بزرگ و عمل مبتنی بر تزکیه و تقوا را مدنظر قرار دهید؛ زیرا که خدا خود وعده صادق داده است: وَاتَّقُوا اللَّهَ وَيُعَلِّمُكُمُ اللَّهُ؛ بقره ۲۸۳ و و شما تقوا پیشه کنید تا خدا خود به تعلیم شما بپردازد.

جامعة المصطفی العالمیة یک نهاد علمی بین المللی است که ضمن آموزش علوم انسانی اسلامی تلاش می‌کند که دسترسی به این علوم را برای همه دانشجویان سراسر عالم فراهم نماید.

امروز افتخار می‌کنیم که تلاش‌های شما دانش آموختگان عزیز باعث شده است که کارهای بزرگی را به انجام برسانید و در مسیر تعالی و کمال و صلح و بیداری و عدالت به درستی گام بردارید.

راز یک زندگی زیبا و سعادتمند در دنیا و آخرت در این است که امروز با “خدا” گام بردارید و برای فردا نیز به او اعتماد و توکل کنید خدا می فرماید و من يتوكل على الله فهو حسبه.

شایان توجه است که دانش آموختگان المصطفی در مکتبی معنوی رشد و پرورش یافته اند که حبل الله المتین آن قرآن و عترت (علیهم السلام) است که تمسک به آن موجب سعادت دنیا و آخرت است. شما می بایست افتخار این مکتب در کشور خویش بلکه شاهدان الهی برای امت ها و ملت ها باشید. مردم سریلانکا باید از علم و اخلاق شما بهره مند شوند و راه سعادت دنیوی و اخروی خویش را بر مدار عقلانیت معنویت، عدالت و سلامت تن و روان بشناسند و از آن بهره مند شوند.

به همه دانش آموختگان تبریک عرض نموده و از تمام کسانی که در برگزاری این مراسم مشارکت داشته اند صمیمانه سپاسگزاری می‌نمایم.

والسلام عليكم و رحمة الله