معاون علمی کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب:

 بزرگ‌ترین کنگره علمی بعد از انقلاب در گستره جغرافیایی و تعدد مقالات

 حجت‌الاسلام سید عیسی مسترحمی در جمع اصحاب رسانه ضمن اشاره به برگزاری ششمین گام برگزاری این کنگره در شهر تبریز، یادآور شد: کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرانی امام خامنه ای، از ۴ سال پیش و به همت جامعه المصطفی و با همکاری مراکز متعدد حوزوی و دانشگاهی عرصه بین‌الملل آغاز شد.

 وی گزارشی از تشکیل شورای علمی و اجرایی این کنگره بین‌المللی ارائه و به همکاری بیش از ۱۸۰ مرکز در برگزاری آن اشاره نمود و خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی در دانشگاه آزاد تهران، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، نمایندگی جامعةالمصطفی در اصفهان، جامعةالمصطفی مشهد با همکاری آستان قدس و دانشگاه رضوی و اجلاس اساتید معارف کشور در دانشگاه معارف اسلامی قم، پنج اجلاسیه این کنگره هستند.

 معاون علمی کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب، خدمت به ساحت قرآن کریم و تبیین و اشاعه اندیشه‌های قرآنی از دریچه افکار بزرگ علما را از مهم‌ترین رسالت‌ها و هدف‌گذاری مهم این کنگره دانست و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در همان دوران جوانی پای به سکوی تفسیر مبانی قرانی گذاشته؛ بعد علمی، فقاهتی و تفسیری ایشان در بعد سیاسی و مدیریتی پنهان شده است؛ لذا این کنگره به دنبال آشکارسازی جلوه‌هایی از شخصیت علمی و تفسیری امام خامنه ای است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسترحمی در ادامه ضمن تقدیر از شکوه همکاری مراکز حوزوی و دانشگاهی استان آذربایجان شرقی در برگزاری ششمین اجلاسیه این کنگره، کنگره اندیشه‌های قرآنی امام خامنه ای را بزرگ‌ترین کنگره علمی بعد از انقلاب دانست و ابراز داشت: دبیرخانه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرانی امام خامنه ای تاکنون بیش از ۲۶۰۰ چکیده مقاله و ۱۸۹۳ مقاله علمی را در سطوح عالی حوزوی و دانشگاهی دریافت نموده است.

 وی با بیان این که باتوجه‌به سخت‌گیری‌های صورت‌گرفته و دقت نظر داوران، مقالات برتر این همایش در مجلات متعدد علمی – پژوهشی چاپ و منتشر می‌شوند، اظهار داشت: تاکنون ۱۴ کرسی نظریه‌پردازی، ۲۶۵ نشست علمی و ۷۲ کارگاه تخصصی با همکاری مراکز و مجموعه‌های علمی، ملی و بین‌المللی برگزار و ۲۵ جلد از آثار برتر کنگره به زیور طبع آراسته شده است.

 مدیرگروه قران و علوم طبیعی جامعةالمصطفی ضمن اشاره به برگزاری پیش‌نشست‌های متعدد در عرصه بین‌الملل و کشورهای آسیایی، افریقایی و اروپایی و امریکایی، با بیان این که تمام مقالات این کنگره مبتنی با سامانه سمیم تحلیل و در فرایند ارزیابی‌های متعدد قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این همایش را می‌توان کارگاه علمی عظیم دررابطه‌با تبیین دیدگاه‌های قرانی صاحب‌نظران معارف الهی دانست.

 وی به برخورداری مقالات برتر این کنگره از رتبه isc اشاره نمود و ابراز داشت: در روز برگزاری مراسم افتتاحیه ششمین اجلاسیه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرانی امام خامنه‌ای، سه کمیسیون برگزار و در هر یک از آنها ۵ مقاله برتر با حضور اساتید و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی بررسی خواهد شد.

 معاون علمی کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب ارائه گزارشی از محتواهای کمیسیون جهاد تبیین و تبلیغ، کمیسیون ویژه بانوان و کمیسیون بین‌الملل مبتنی بر ارائه ۵ مقاله به زبان‌های اردو، آذری، عربی، انگلیسی و آلمانی از جمله ویژه‌برنامه‌های مراسم اختتامیه دانست.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسترحمی با بیان این که نیمی از مقالات دریافتی کنگره را بانوان به رشته تحریر درآورده‌اند، اظهار داشت: در کمیسیون‌های تخصصی ششمین اجلاسیه، ۱۵ مقاله که غالباً توسط اساتید و پژوهشگران استان آذربایجان شرقی نگاشته شده‌اند، بررسی خواهند شد. بیش از ۲۵۰ مقاله بین‌المللی در قالب ۲۴ زبان به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.