رئیس المصطفی در مراسم گرامیداشت رحلت امام:

انتخابات پیش رو آزمونی مهم برای ملت ایران است

مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(قدس سره) و گرامیداشت قیام 15 خرداد، با سخنرانی آیت الله دکتر عباسی، در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی برگزار شد.

رئیس جامعةالمصطفی در این مراسم ضمن بزرگداشت یاد شهدای خدمت، اظهار داشت: همه شهدایی که در تاریخ انقلاب اسلامی، تقدیم این راه پاک و مقدس شدند، افتخار شاگردی در مکتب امام خمینی(قدس سره) را داشتند. امام عزیز بر امت اسلامی و آزادی‌خواهان عالم حق بزرگی دارد، ایشان راهی را برای ما گشود که امروز آثار و برکات آن را مشاهده می‌نماییم.

وی نظام مقدس جمهوری اسلامی را محصول مجاهدت و تلاش این مرد بزرگ و الهی دانست و تصریح کرد: امام عزیز بود که انقلاب اسلامی را با حضور و حمایت مردم و فداکاری و مجاهدت شهدا رقم زد و به لطف الهی این میراث امام امروز در قوی‌ترین زمان خود از آغاز تا کنون قرار دارد.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان پرچمدار گفتمان و تمدن اسلامی در عالم، اظهار داشت: در جنگ خندق مسلمانان به ظاهر در موضع ضعف و مشرکان در موضع قدرت قرار داشتند و هنگامی که رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) در آن شرایط سخت آینده درخشان اسلام را به مسلمانان وعده می‌داد، برخی منافقین در نهان و آشکار پیامبر را تمسخر می‌کردند. در ابتدای بنیان‌گذاری شجره طیبه انقلاب اسلامی به دست توانمند امام خمینی(قدس سره) نیز دشمنان چنین گمانی داشتند و هر روز برای پایان نهضت امام ضرب‌الاجل تعیین می‌کردند؛ اما اکنون بسیاری از آنان خوراک مار و مور شده‌اند، اما نظام مقدس اسلامی هر روز شکوه‌مندتر از گذشته به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به قرارگیری جبهه استعمار و استکبار و جبهه عدالت‌خواهی و حق‌طلبی در برابر یکدیگر، خاطرنشان کرد: رخدادهای چند ماه گذشته در غزه این دوگانه عالم را به وضوح در معرض دید همگان قرار داد. جای شکی نمانده که چه کسی پرچمدار استکبار و استعمار است و چه افرادی پرچم‌دار آزادی و عدالت هستند. اکنون همه به روشنی می‌بینند کانون عدالت‌خواهی در جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و این مصداق بارز پیروزی و نصرت الهی است.

آیت الله دکتر عباسی، حرکت ظالمان و کافران را بر خلاف سنت الهی و لاجرم محکوم به زوال دانست و تصریح کرد: مشیت خدای قادر عالم است که ضعیف پنداشته شدگان، وارثان و امامان در زمین باشند. انبیای خدا در این مسیر حرکت کردند و آینده‌ی روشن را برای بشر نمایان ساختند. انقلاب اسلامی نیز یک حلقه درخشان از این مسیر نورانی و الهی است که با همه سختی‌ها و موانع پیش رو، با همراهی و فداکاری مردمانی استوار و با اراده، به پیش می‌رود.

وی با اشاره به گشوده شدن فصل جدیدی از تاریخ بشریت به دست امام خمینی(قدس سره)، اظهار داشت: امروز شاهد بی‌عدالتی‌ها و بی‌اخلاقی‌های عالم به دست جریانی هستیم که تکاپو می‌کند، پیکر بی‌رمق تمدن استعماری را زنده نگاه دارد؛ اما ناچارند در برابر اراده الهی تسلیم شوند. برتری و پیروزی نهایی از آن مردمانی است که بر سر پیمان ایمانی خود با خداوند ایستادگی نمایند.

رئیس جامعةالمصطفی در پایان انتخابات پیش روی را آزمونی مهم برای ملت ایران خواند و یادآور شد: نظام مقدس اسلامی بر اساس شریعت الهی شکل گرفته است اما اراده و نقش مردم در آن تعیین کننده است و هوشیاری جامعه را می‌طلبد تا با انتخاب خود، مسئولانی در تراز شهدای خدمت، برای ادامه راه آنان انتخاب نمایند.