به همت نمایندگی جامعةالمصطفی؛

ضرورت دین، شبهات و چالش های معاصر در تایلند بررسی شد

سمینار علمی _ پژوهشی  با عنوان (ضرورت دین، شبهات و چالش های معاصر) با حضور اساتید و طلاب مدرسه المهدیه و جمعی از دانشجویان دانشگاه سیام(Siam University) بانکوک در نمایندگی المصطفی ص در تایلند برگزار شد.

در ابتدای این برنامه و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید کلیپی از شبهات مطرح شده در جامعه تایلند درباره نیاز بشر به دین پخش شد و سپس حجت الاسلام سید هبت الله صدرالسادات؛ مدیر منطقه ای المصطفی در تایلند، مقاله ی خود را تحت عنوان (فراز و فرودهای دین در جهان و منطقه شرق آسیا)ارائه کرد.

در ادامه جلسه، کلیپ دیگری از پرسش های جوانان تایلندی نسبت به ضرورت دین پخش شد و سپس آقایان دکتر شریف هادی؛ رئیس دانشکده مدیریت دولتی و مسئول میز ایران شناسی دانشگاه سیام و حجت الاسلام سید حسن حسینی؛ دانشجوی دکتری دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی قم طی سخنانی به پرسش ها و شبهات طرح شده در جامعه درباره ضرورت دین پاسخ گفتند. قسمت پایانی این سمینار، به پرسش و پاسخ شرکت کنندگان در سمینار اختصاص یافت که مورد استقبال حاضران قرار گرفت. در پایان این برنامه با تقدیم هدایایی از اساتید، تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است که در جمع شرکت کنندگان در این سمینار برخی از پیروان ادیان و مذاهب دیگر همچون بودایی و اهل سنت و پیروان طرق صوفیه حضور  پیدا کردند.

 لازم به ذکر است که پخش زنده و مستقیم سمینار در فیس بوک با مشارکت بیش از هفتصد نفر بازدید کننده همراه بود.