جشن مبعث پیامبر رحمت در نمایندگی جامعه المصطفی در تانزانیا برگزار شد

جشن مبعث رسول الله صلی الله علیه و آله که نمایندگی جامعه المصطفی در تانزانیا، با حضور اساتید و دانش‌پژوهان در واحد برادران و خواهران این نمایندگی برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی نماینده جامعةالمصطفی در تانزانیا در سخنانی مبعث پیامبر گرامی اسلام را سرآغاز تحول بزرگ در جهان دانست و اظهار داشت: همه مناسبت های ارزشمند تاریخی در پرتو این حرکت بزرگ شکل گرفته است. پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله دعوت خود را در آن جامعه آغاز کرد که به تعبیر قران «کنتم علی شفا حفرة من النار » جامعه ای غرق خرافات، ضعف اخلاقی و حکومتی و بدون اعتقاد به مبدا و معاد بود.

وی در ادامه به چند نمونه از عوامل بسط و گسترش اسلام  پرداخت و نقش شخص پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله، نقش قرآن، محیط دعوت پیامبر و ویژگی‌های آن محیط، وجود قبایل مختلف و نبود یک دولت متمرکز،  بکر بودن منطقه یعنی سابقه ظهور هیچ پیامبری در مکه نبود، خصلت های عربی مثل شجاعت وشهامت و…، آمادگی فطری یعنی فطرت ساده و سالم آنها، زندگی در محیط سخت، بشارت یهود و نصاری، ماهیت خود اسلام، فطری بودن و آسان بودن شریعت، خلاء فکری مردم زمان با توجه به وجود بیش از ۳۶۰ بت در کعبه و نبود دینی جامع که با روحیه آنها تطبیق کند و همچنین نقش خویشاوندان پیامبر مانند خدیجه و ابوطالب را بسیار سازنده دانست.

در ادامه نیز اساتید نمایندگی به ارائه سخنرانی پرداختند و هر کدام به نوعی به اهمیت این روز اشاره کردند.