رئیس شورای علمای شیعه افغانستان:

تعامل، وحدت و دوراندیشی‌های ایجاد امت واحده اسلامی در گرو نقش آفرینی علماست

حضور نخبگانی اساتید روحانیت در عرصه های دانشگاهی و سکانداری هدایت علوم انسانی اسلامی تنها بخشی از دستاوردهای ارزشمند حوزه های علمیه است؛ تعامل، وحدت و دوراندیشی در راستای ایجاد امت واحده اسلامی نیازمند تلاش و مجاهده فاخر اساتید و طلاب ارجمند است.

آیت الله محمد هاشم صالحی مدرس رئیس شورای علمای شیعه افغانستان، امروز در همایش «حوزه های علمیه و میراث جهانی اهل بیت علیهم السلام» که در قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت اعیاد شعبان المعظم، به فرازهایی از آیات الهی اشاره و بر اهمیت حضور در میان قوم خویش برای ترویج معارف ناب الهی تصریح کرد و گفت: ملت افغانستان شدیدا نیازمند حضور طلاب و فضلا و اندیشمندان فاخر تربیت یافته در حوزه های علمیه است.

وی به ظرفیت های پویای حوزه های علمیه در گستره تاریخ اشاره کرد و با بیان این که حوزه علمیه قم و نجف اشرف آثار فاخری را در عرصه بین الملل ایجاد نموده است، اظهار داشت: حوزه علمیه در سایه سار تلاش و مجاهدت علما و فرهیختگان توانسته آثار و دستاوردهای ارزشمتدی را به جهان ارائه نماید.

رئیس شورای علمای افغانستان با بیان این که بدنه حوزه های علمیه همواره و در بزنگاه های متعدد در کنار مردم حضور پررنگی داشته است، اظهار داشت: حوزه های علمیه در عرصه تعامل با مخاطبان توانسته تأثیرات بسزایی را در میان ملت های جهان ایجاد نماید.

وی حضور نخبگانی اساتید روحانیت در عرصه های دانشگاهی و سکانداری هدایت علوم انسانی اسلامی را بخشی از دستاوردهای ارزشمند حوزه های علمیه دانست و اذعان داشت: تعامل، وحدت و همت و دوراندیشی در راستای ایجاد امت واحده اسلامی نیازمند تلاش و مجاهده فاخر اساتید و طلاب ارجمند است.

آیت الله صالحی در بخش دیگری از سخنان خود، روحانیت را کارگزاران الهی بر روی زمین دانست و با بیان این که طلاب کارگران و کارفرمایان الهی برای پیاده سازی دین الهی بر روی زمین هستند، اظهار داشت: استاد محوری در مدارس علمیه از جمله ضرورت هایی است که باید در کنار رویکرد پژوهشی و تربیتی طلاب تقویت نمود.

وی در بخش پایانی سخنان خود، رعایت زی طلبگی و آراستگی به الزامات فعالیت در عرصه بین الملل را مهم ارزیابی نمود.