قائم مقام رئیس جامعةالمصطفی؛

آماده‌ایم تا تمام ظرفیت‌ها و تجارب خود را در اختیار دانشگاه‌های ایران قرار دهیم

جامعةالمصطفی العالمیة آمادگی دارد تا نقش پل ارتباطی را ایفا نموده، دوره‌ها و رشته‌های تخصصی متعددی را با همکاری دانشگاه‌های داخل کشور و در بیرون از مرزهای ارائه و برگزار نماید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور، قائم‌مقام رئیس جامعةالمصطفی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره دانشجویان بین‌الملل در ایران، طی سخنانی بر اهمیت هم‌افزایی دانشگاه‌های ایران برای نقش‌آفرینی بایسته علمی در عرصه بین‌المللی تأکید و این مهم را از نخستین و مهم‌ترین گام‌های رسیدن به مرجعیت علمی در عرصه‌های مختلف جهانی دانست.

وی در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند جامعةالمصطفی، این نهاد فاخر بین‌المللی را محصول انقلاب اسلامی برشمرد و اذعان داشت: تشکیل جامعةالمصطفی از ابتکارات مدیریتی امام خمینی(ره) است که در گام نخست در قالب تأسیس شورای سرپرستی حوزه‌های علمیه بین‌الملل و باهدف فعال‌سازی ظرفیت‌های جهان اسلام در سراسر گیتی راه‌اندازی شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور بابیان این‌که این شورای سرپرستی به دو مجموعه مرکز جهانی علوم اسلامی و سازمان مدارس خارج از کشور تقسیم و پس از سال‌ها فعالیت با هدایت‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، این دو مجموعه باهم تلفیق‌شده مجموعه‌ای آراسته به نام خاتم‌الانبیا صلی‌الله علیه و آله تحت عنوان جامعةمصطفی تأسیس شد.

وی با اشاره به این‌که رئیس جامعةالمصطفی مستقیماً با نصب مقام معظم رهبری انتخاب می‌گردد، اظهار داشت: رویکرد دانشی جامعة المصطفی در دو قالب نظام سطوح حوزوی و نظام دانشگاهی ارائه می‌گردد؛ المصطفی ضمن تدوین ۴۰۰ رشته و گرایش، هم‌اکنون بالغ‌بر ۱۷۰ رشته و گرایش را برای بیش از ۴۰ هزار طلبه و دانشجو از حدود ۱۴۰ ملیت جهان ارائه می‌کند.

قائم‌مقام رئیس جامعةالمصطفی با تأکید بر این‌که جامعه المصطفی تقریباً از تمام ملیت‌ها دانشجو و فارغ‌التحصیل دارد، اذعان داشت: جامعةالمصطفی العالمیة آمادگی دارد تا نقش پل ارتباطی را ایفا نموده، دوره‌ها و رشته‌های تخصصی متعددی را با همکاری دانشگاه‌های داخل کشور و در بیرون از مرزهای ارائه و برگزار نماید.

وی بر اهمیت ارتقاء دانش‌افزایی طلاب و دانشجویان تأکید کرد و ابراز داشت: طلاب جامعه المصطفی علاوه بر ظرفیت‌های دانشی به‌روز مبتنی بر نگاه دینی و اشراب تفکرات انقلاب اسلامی، همه تلاش‌های خود را برای بین‌المللی سازی اندیشه اسلامی مهیا نموده، همواره آماده عقد تفاهم‌نامه با تمام دانشگاه‌های ایران اسلامی است؛ آماده‌ایم تا تمام ظرفیت‌ها و تجارب خود را در اختیار دانشگاه‌های ایران قرار دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور افزود: جامعةالمصطفی ضمن بازشناسی ظرفیت‌ها خود را صد درصد در خدمت مجموعه‌های نظام مقدس اسلامی به‌ویژه دانشگاه‌های داخل کشور می‌داند.