جشن نیمه شعبان در مدرسه سلطان المدارس هند

جشن ولادت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)در مدرسه سلطان المدارس با حضور حجت الاسلام والمسلمین شاکری،رئیس نمایندگی جامعه المصطفی هندوستان، حجت الاسلام والمسلمین کلب جواد،  دبیر کل مجلس علماء هندوستان، حجت الاسلام والمسلمین اسحاق، مدیر مدرسه سلطان المدارس اساتید، طلاب و مومنین شهر لکهنو برگزار شد.

نماینده المصطفی در سخنرانی خود ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: ولایت از ارکان اعتقادات مذهبی ماست و برای حفظ این کار ائمه و علمای ما رنج های فراوانی تحمل کرده اند.

وی با اشاره به نقش حضرت زهرا(سلام الله علیها) در دفاع از ولایت ابراز داشت: حضرت زهرا(سلام الله علیها) برای حفظ امامت و ولایت مصیبت های فراوانی دیدند و در این راه جان و فرزند خودشان را قربان کردند۔

سخنران جلسه در ادامه با اشاره به حضور امام زمان خاطرنشان کرد: امام زمان در عصر ما موجود است ولی بین ما حاضر نیست. همه بر آمدن منجی بشریت اعتقاد دارند حتی مخالفان هم بر این باورند که او خواهد آمد؛ بنابراین امام است ولی بین ما حاضر نیست و این عدم حضور امام هم بخاطر اعمال ماست.

وی ادامه داد: ما باید ابر گناهان را از چشم خودمان برداریم تا بتونیم امام خودمان را ببینیم. نیازی نیست که ما دنبال امام برویم ما فقط طوری عمل بکنیم که امام می خواهد اگر طبق خواسته ایشان عمل کنیم او خودش پیش ما می آید۔

حجت الاسلام والمسلمین شاکری اظهار داشت:‌ لازم نیست برای ملاقات امام حتما روحانی باشیم یا حتما یک عالم برجسته باشیم بلکه یک آدم ساده همچون سید کریم کفاش هم می تواند با امام خود ملاقات کند ولی شرط این ملاقات عمل است۔

وی در پایان خاطرنشان کرد: منظور از انتظار این نیست که ما دست روی دست بگذاریم و کاری نکنیم بلکه وظیفه ما این هست که برای ظهور امام خودمان زمینه را هموار کنیم همان طور که ما منتظر هستیم امام ما هم منتظر هست تا ما برای ظهور او کاری کنیم.