درس «آشنایی با صحیفه سجادیه و رسالة الحقوق امام سجاد(ع)» در نمایندگی ماداگاسکار

درس «آشنایی با صحیفه سجادیه و رسالة الحقوق حضرت امام سجاد علیه السلام» به دروس طلاب مدیریت منطقه ای جامعة المصطفی العالمیة در ماداگاسکار افزوده شد. دکتر طاهری مدیر منطقه ای جامعة المصطفی العالمیة در ماداگاسکارگفت: با توجه به نیاز جوامع مختلف و انسان های معاصر به اخلاق و سبک زندگی اسلامی، درس «آشنایی با […]

درس «آشنایی با صحیفه سجادیه و رسالة الحقوق حضرت امام سجاد علیه السلام» به دروس طلاب مدیریت منطقه ای جامعة المصطفی العالمیة در ماداگاسکار افزوده شد.

دکتر طاهری مدیر منطقه ای جامعة المصطفی العالمیة در ماداگاسکارگفت: با توجه به نیاز جوامع مختلف و انسان های معاصر به اخلاق و سبک زندگی اسلامی، درس «آشنایی با صحیفه سجادیه» بعنوان مهم‌ ترین میراث مکتوب شیعه پس از قرآن و نهج‌البلاغه و «آشنایی با رسالة الحقوق» حضرت امام سجاد علیه السلام، در ترم جدید به عنوان یکی از دروس اصلی طلاب دانشگاه المصطفی در ماداگاسکار تدریس می شود.

وی گفت: از آن جایی که صحیفه سجادیه، کتاب غنی از معارف اسلامی با موضوعاتی شامل خداشناسی، جهان‌شناسی، انسان‌شناسی، اخلاق، سبک‌زندگی و … می باشد، به‌عنوان یکی از دروس اصلی قرار گرفت و طلاب همچنین در این درس معارف کتاب رسالة الحقوق امام سجاد علیه السلام را فرا می گیرند تا با حقوق و وظایف انسان در حوزه روابط فردی و اجتماعی مثل وظایف نسبت به خداوند، والدین، خانواده، همسایه، حكومت‌، ادیان و …. آشنا شوند تا بتوانند با اسلام ناب برگرفته از فرهنگ و معارف اهل بیت علیهم السلام مأنوس شده و به معرفی آن برای طرفداران سایر ادیان در ماداگاسکار بپردازند.