مراسم اعتکاف ویژه طلاب غیر ایرانی نمایندگی خراسان  در حرم مطهر رضوی

 طبق آیین هرساله اعتکاف در دهه آخر ماه مبارک رمضان، مراسم معنوی اعتکاف رمضانیه با عنوان طرح احیای سیره نبوی با حضور 260 نفر از طلاب خواهر و برادر غیرایرانی نمایندگی المصطفی در خراسان از ملیت‌های مختلف سحرگاه امروز در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد.

طبق آیین هرساله اعتکاف در دهه آخر ماه مبارک رمضان، مراسم معنوی اعتکاف رمضانیه با عنوان طرح احیای سیره نبوی با حضور ۲۶۰ نفر از طلاب خواهر و برادر غیرایرانی نمایندگی المصطفی در خراسان از ملیت‌های مختلف سحرگاه امروز در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در آیین افتتاحیه این آیین معنوی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدقاسم حسینی مزینانی معاون فرهنگی تربیتی نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان اظهار داشت: با توجه به اینکه اعتکاف یکی از سنت‌های نورانی نبوی است و اصولا هم در ماه رجب برگزار می‌شود، اما به جهت اینکه در ماه مبارک رمضان یک نوع فضای معنوی خاصی بر روح و روان انسان حاکم است نمایندگی المصطفی در خراسان چندین سال است که این مراسم را به مدت سه روز در دهه آخر ماه مبارک رمضان در مسجد گوهرشاد برگزار می‌کند.

وی افزود: در طی این سه روز برای این افراد برنامه‌های متعدد معنوی از جمله ترتیل خوانی قرآن کریم، سخنرانی، حلقه‌های معرفت، مناجات‌خوانی در نیمه‌های شب، مسابقه‌ای تحت عنوان«اولین رویداد کتابخوانی» استفاده از کتاب تفسیر سوره حمد از منظومه کتاب‌های منتخب مقام معظم رهبری با هماهنگی دفتر نشر مقام معظم رهبری، محافل انس با قرآن کریم، حضور مشاوران در حوزه مباحث فلسفی، روانشناسی، خانوادگی و فردی برای هر دو بخش خواهران و برادران تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی تربیتی نمایندگی المصطفی در خراسان ادامه داد: همچنین در روز دوشنبه ۲۸ فروردین‌ماه نیز که روز سوم و پایانی اعتکاف طلاب است، مراسم اختتامیه با حضئر رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان پیش از نماز مغرب و عشاء اختتامیه برگزار می‌شود و پس از صرف افطار با زیارت دسته جمعی، اعتکاف امسال را به پایان می‌رسانیم.

گفتنی است در این مراسم معتکفین پس از استماع سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین وحیدی استاد ممتاز درس تفسیر و اخلاق حوزه، بهره مندی از مراسم مناجات خوانی، توجیه نسبت به بهبود کیفیت اعتکاف، فراگیری احکام اعتکاف و دریافت کارت‌ها، رهسپار حرم مطهر رضوی شدند.