دور جدید فعالیت جامعه المصطفی در کشور بروندی

 در طیعه دهه کرامت و میلاد مسعود کریمه اهل بیت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)،  مدرسه امام زین العابدین (علیه السلام) در شهر بوجومبورا پایتخت کشور بروندی افتتاح گردید.

+در این جلسه که با حضور شخصیت های علمی و دینی از جمله مفتی پایتخت شیخ سلیمان ائمه جمعه و جماعات شیعه و اهل سنت، دانش آموختگان جامعةالمصطفی، جمعی از مومنین خوجه برگزار گردید، شماری از شخصیت ها به ایراد سخن پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی، نماینده منطقه‌ای المصطفی در سخنانی به بیان اهداف جامعه المصطفی و مباحث تقریب بین مذاهب اسلامی پرداخت و بیان داشت: قرآن کریم می فرماید: تعالوا الي کلمة سواء بیننا و بینکم الا نعبد و الا الله و لانشرك به شیئا. ما افتخار می کنیم دربین فرق مختلف مسلمانان خدای واحد، پیغمبر واحد، قرآن واحد، قبله واحد، عبادت واحد و اهل بیت واحد وحدت و یگانگی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: سیاستمداران استعمارگر به خوبی می‌دانستند که اگر هویت یکپارچه جهان اسلام شکل بگیرد راه برسیطره آنان بسته خواهد شد بنابراین دشمنان اسلام تلاش می کنند به اختلاف بین مسلمانان دامن زنند.

نماینده المصطفی در پایان اظهار داشت:  علمای بزرگوار اهل سنت و شیعه قدیما و جدیدا به مسئله وحدت و تقریب مذاهب بین مسلمانان خیلی اهمیت می دادند. امروز ضعفی که مسلمانان دچار آن شده‌اند ناشی از تفرقه و اختلافات است.