دیدار مدیرحوزه علمیه خراسان با نماینده جامعةالمصطفی

حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان به همراه جمعی از معاونین و مدیران این مرکز ضمن حضور در نمایندگی المصطفی در خراسان با حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا صالح، نماینده جامعه المصطفی در خراسان دیدار و به گفتگو نشست.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط و هیأت همراه با حضور در محل نمایندگی جامعة المصطفی در خراسان با حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح رییس نمایندگی خراسان و جمعی از معاونان و مدیران این نمایندگی دیدار و پیرامون بیان ظرفیت‌ها، تقویت همکاری‌ها و هم افزایی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تربیتی، تبلیغ و … گفتگو و تبادل نظر کردند.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام و المسلمین صالح، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های نمایندگی در بخش های مختلف آموزشی ، فرهنگی و پژوهشی نمایندگی بیان داشت: یکی از بهترین نقاط همکاری فی مابین استفاده از ظرفیت اساتید و فاضلای حوزه علمیه خراسان در تربیت طلاب غیر ایرانی است.

وی با اشاره به ضرورت آشنایی اساتید نخبه حوزه با شرایط جهانی و اقتضائات و نیازهای فکری فرهنگی خارج از کشور افزود: برگزاری نشست های فرهنگ شناسی ملل و ارائه گزارشی از تحولات جهانی به اساتید سطوح عالی و خارج حوزه و همکاری در سفرهاي علمی اساتید به خارج از کشور از دیگر ظرفیت های المصطفی ص در همکاری‌های بین المللی دو مجموعه می باشد.

وی در ادامه به بیان ظرفیت های گوناگون موجود در جامعه المصطفی پرداخت و آن را برای ارتباط میان حوزه علمیه خراسان و المصطفی بسیار مناسب و مطلوب ارزیابی کرد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اهمیت آموزش زبان فارسی و ضرورت توجه به این عرصه ارزشمند و تاثیرگذار، اظهار کرد: آموزش زبان در واقع انتقال یک فرهنگ است که می بایست با دقت و توجه به آن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه خراسان از اولین حوزه هایی بوده که در عرصه بین الملل فعالیت داشته و اقدام هایی از سوی طلاب آن انجام شده است، المصطفی را بُعد بین الملل این حوزه در تربیت طلاب غیرایرانی نامید.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، افزود: با توجه به تعریفی که در زیست بوم این حوزه علمیه طبق سند چشم انداز آن آمده، می توان ضمن هماهنگی ها، از ظرفیت هایی در این زمینه بهره برداری کرد و آن را به ثمر نشاند.

وی تولید محتوا و ترجمه متون را یکی از میدان های همکاری فی‌مابین توصیف کرد که با توجه به ضرورت مخاطب شناسی و آشنایی با ظرفیت هر منطقه توسط طلاب می تواند به خوبی رقم بخورد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط به ظرفیت رسانه و فضای مجازی طلاب حوزه علمیه خراسان اشاره و ابراز کرد: می‌توان از این عرصه به خوبی بهره برد و در زمینه های بین الملل در قالب‌های گوناگون فعالیت داشت.

مدیر حوزه علمیه خراسان به تعامل و همکاری در زمینه اربعین نیز اشاره کرد و آن را اقدام ارزنده و موثری خواند که می بایست به طور شایسته ای برنامه‌ریزی شود.