دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش دکترین مهدویت با رئیس جامعةالمصطفی

اعضای ستاد برگزاری همایش دکترین مهدویت با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس جامعةالمصطفی ضمن خوشامدگویی به اعضای ستاد همایش دکترین مهدویت و آرزوی توفیق برای ایشان در عرصه پرچمداری از گفتمان مهدوی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نقطه عطف مهمی در تاریخ مکتب اهل بیت(علیهم السلام) به شمار می‌آید. هرچند مشکلات و سختی‌های میانه راه ممکن است موجب نگرانی عده‌ای شده باشد، اما نمی‌توان از عظمت این حادثه و نقش آن در مسیر پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) و حرکت تاریخی بشر غافل شد.

وی مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی را نمایان ساختن مسیر آینده بشریت دانست و خاطرنشان کرد: بشر امروز به مشکلات ناگواری مبتلاست. چند صد سال است تمدنی بر جهان تسلط یافته و آن را به سمت و سوی اهداف خود سوق می‌دهد که به گمان خطای خود، پایان تاریخ و منزلگاه حرکت تاریخی بشر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی تصریح کرد: اما باور ما و وعده الهی این است که پایان تاریخ به شکل دیگری رقم خواهد خورد. استمرار تفکر مادی با رفتارهای ناهنجاری که به آن مبتلاست، قابل انطباق با حکمت الهی نیست. انقلاب اسلامی نشان داد تحقق وعده الهی قطعی خواهد بود.

وی اراده الهی را تعیین کننده منزلگاه مسیر تاریخی بشر خواند و اذعان داشت:‌ طبیعی است دشمنان و جریان تمدنی سلطه‌گر، انقلاب اسلامی را به عنوان یک رقیب، برنتابیده و لحظه‌ای دست از دشمنی و توطئه برندارد. ماجرای اغتشاشات اخیر نیز آخرین نمونه از این توطئه‌ها بود که با وجود زمینه‌سازی چندین ساله، به لطف الهی به اهداف خود دست نیافت.

رئیس جامعةالمصطفی موضوع امسال همایش دکترین مهدویت با عنوان «انتظار، جوان و استمرار انقلاب اسلامی» را روزآمد و بجا دانست و اظهار داشت: یکی از غفلت‌های ما کوتاهی در تربیت نسل تازه بوده است در حالی که جبهه دشمن برای در اختیار گرفتن ذهنیت نسل جوان ما و پاک نمودن حافظه تاریخی و هویتی آن سرمایه‌گذاری سنگینی انجام داده است.

وی انقلاب اسلامی را فصل جدیدی برای حرکت بشر به سمت سرمنزل مقصود دانست و یادآور شد: ‌انقلاب اسلامی هویتی مستقل از فرهنگ مهدویت ندارد و بجاست ارتباط میان انقلاب اسلامی و اندیشه مهدویت دائما پررنگ شود. در این زمینه مراکز علمی و حوزوی ما به قدر کافی نتوانسته‌اند به وظیفه خود عمل نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، جامعةالمصطفی را بخش بین‌الملل حوزه علمیه و یکی از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد:‌ امروز ده‌ها هزار طلبه مشتاق علوم و معارف اهل بیت(علیهم السلام) از بیش از صد ملیت جهان در این مجموعه مشغول به تحصیل هستند و باید از این ظرفیت در جهت خدمت به آرمان مهدویت استفاده نمود.

رئیس جامعةالمصطفی در پایان از آمادگی این مجموعه برای همکاری با همایش دکترین مهدویت در عرصه‌های علمی مختلف همچون ارائه مقالات، برگزاری پیش نشست‌ها، ترجمه و نشر آثار و … خبر داد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی، دبیر همایش دکترین مهدویت، با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در گسترش فرهنگ انتظار،‌ ابراز داشت: انقلاب اسلامی فرصتی استثنایی را برای منتظران حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) پدید آورد و هر کسی که خود را منتظر حضرت می داند، باید برای حفظ این پایگاه تلاش نماید. باور داریم بخشی از مشکلات و معضلات نظام اسلامی می‌بایست توسط موسسات مهدوی طرح و بررسی شوند.

وی با اشاره به حضور برخی از جوانان و نوجوانان در اغتشاشات سال گذشته، اظهار داشت:‌ تربیت و هدایت جوانان و نوجوانان مسئولیت ماست و به همین منظور موضوع همایش امسال، انتظار، جوان و استمرار انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است.

دبیر همایش دکترین مهدویت با اشاره به برگزاری اختتامیه این همایش طی دو روز در ایام اعیاد شعبانیه، ابراز داشت: امیدواریم همچون سال‌های گذشته، جامعةالمصطفی در همایش امسال نیز همیار ما به ویژه در عرصه بین المللی و ترجمه آثار باشد.