امضای تفاهم‌نامه همکاری میان المصطفی و کمیته امداد امام خمینی(ره)

تفاهم نامه همکاری میان جامعةالمصطفی العالمیه و کمیته امداد امام خمینی(قدس سره) امروز با حضور رؤسای دو مرکز در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی به امضا رسید.

رئیس جامعةالمصطفی با خوشامدگویی به آقای بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(قدس سره)، به معرفی جامعةالمصطفی العالمیه و نحوه شکل‌گیری آن پرداخت و یادآور شد: طلاب و فضلای بین الملل، مخاطبان اصلی المصطفی هستند و برنامه تحصیلی این مرکز با توجه به اقتضائات و نیازهای خاص آنان طراحی می‌گردد. المصطفی هم اکنون بیش از ۱۶۰ رشته و گرایش را در سه حوزه دانشی علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ ارائه می‌نماید و مدارک آن نیز از سوی وزارت علوم صادر می‌گردد.

وی با اشاره به تحصیل شماری از فراگیران جامعةالمصطفی به صورت غیرحضوری در دانشگاه مجازی المصطفی و فعالیت مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی که سالانه میزبان اساتید و فعالان علمی و فرهنگی از سراسر جهان است، خاطرنشان کرد: یکی از خدمات مهم المصطفی آموزش زبان فارسی به ده‌ها هزار غیرفارسی زبان در سراسر جهان است که پشتوانه بسیار عظیم فرهنگی و بین المللی را برای کشور و گفتمان انقلاب اسلامی فراهم نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی توانمندسازی طلاب و خانواده‌های آنان را یکی از برنامه‌های راهبردی المصطفی برشمرد و یادآور شد: جامعةالمصطفی دوره‌های مهارتی را برای طلاب بین‌الملل خود برگزار می‌نماید که بتوانند از این مهارت‌ها به عنوان پشتوانه فعالیت‌های علمی و فرهنگی خود بهره‌مند گردند.

وی با اشاره به نقش جامعةالمصطفی در پیشبرد بین المللی گفتمان انقلاب اسلامی، تصریح کرد: انقلاب اسلامی امروز تنها به عنوان یک نظام سیاسی در کنار سایر نظام‌ها محسوب نمی‌شود بلکه انقلاب اسلامی پرچمدار یک تمدن جدید است که در برابر تمدن مادی، استعماری و سلطه‌گر قرار دارد.

رئیس جامعةالمصطفی با تاکید بر رسالت سنگین مراکز علمی و حوزوی در دنیای کنونی، خاطرنشان کرد: گفتمان شیطانی امروز آشکارا و با تمام قوا به میدان آمده است و اطمینان داریم با وجود تمام مشکلات و دشواری‌ها، شاهد تحقق وعده الهی و پیروزی نهایی جبهه حق و گفتمان انقلاب اسلامی خواهیم بود.

آقای بختیاری نیز در این جلسه ضمن تقدیر از خدمات و دستاوردهای بین‌المللی جامعةالمصطفی، ابراز داشت: خوشبختانه کارهای بزرگی توسط المصطفی در سراسر جهان رقم خورده است و اثربخشی آن کاملا مشهود است.

وی با اشاره به ماموریت‌های مهم کمیته امداد امام خمینی(قدس سره) در توانمندسازی و شکوفا نمودن استعدادها، تصریح کرد: امیدواریم با تبادل تفاهم‌نامه میان جامعةالمصطفی و کمیته امداد امام خمینی(قدس سره) و اجرایی شدن بندهای این تفاهم‌نامه، گام‌های پربرکتی در این عرصه برداشته شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(قدس سره) با اشاره به برخی دستاوردهای این کمیته در خارج از کشور، ابراز داشت: مهارت آموزی قطعا کامل کننده آموزش‌های جامعةالمصطفی خواهد بود و امیدواریم بتوانیم از تجربه‌های مشترک در این عرصه استفاده کنیم.