به همت نمایندگی جامعةالمصطفی؛

سمینار اسوه های جهاد و اجتهاد در هرات افغانستان برگزار شد

سمینار اسوه های جهاد و اجتهاد در مدرسه صادقیه ولایت هرات، از مدارس مرتبط با نمایندگی جامعه المصطفی افغانستان برگزار شد.

سمینار اسوه های جهاد و اجتهاد به یاد آیت الله العظمی محقق کابلی، آیت الله العظمی حکیم، آیت الله محسنی و شهدای معظم روحانیت در مدرسه صادقیه ولایت هرات، از مدارس مرتبط با نمایندگی جامعه المصطفی افغانستان برگزار شد.

علمای ولایت هرات در سمینار تجلیل از مقام شامخ عالمان برجسته دینی تأکید کردند، خون شهید باعث تطهیر و پاکی جامعه می شود و قلم عالم نیز باعث تطهیر جامعه می گردد، اما قطعا قلم عالم ربانی در تطهیر جامعه موثرتر از خون شهید است.

این سمینار تحت عنوان” اسوه های جهاد و اجتهاد” از سوی مدرسه علمیه صادقیه، شورای علمای شیعه و دفتر آیت الله حکیم(ره) در سالن اجتماعات مدرسه علمیه صادقیه هرات برگزار گردید.

در این سمینار جمع کثیری از عالمان دین، فرهنگیان و شخصیت های مطرح حوزه غرب کشور افغانستان حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد اسماعیل احمدی، رئیس شورای علمای شیعه هرات طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: عالم ربانی روح انسان ها را پرورش می دهد و از این طریق یک جامعه را متحول می سازد.

سخنران دیگر مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محمد روحانی، رئیس شورای نظارت بر حوزات علمیه در هرات در سخنانی تاکید کرد: با توجه به شرایط مناسب پیش آمده باید گام های موثری برداریم تا دِین خود را به اسلام و جامعه اسلامی مان ادا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عالمی، نماینده دفتر آیت الله العظمی محقق کابلی طی سخنانی در این سمینار اظهار داشت: افغانستان کشور با افتخاری است که طی سال های گذشته عالمان دین و دانشمندان بزرگی در آن پرورش یافتند و خدمت زیادی به دین اسلام کردند.