نشست علمی ویژگی‌های خانواده فاطمی در افغانستان

نشست علمی ویژگی‌های خانواده فاطمی، توسط مدارس پیوسته و همکار نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان برگزار شد.

مدرسه ثقلین بغلان

کارشناسان این نشست علمی سید محمد باقر هاشمی و سلطان حسین نوری و دبیر علمی آن سید علی کریمی بود. در این نشست علمی در مدرسه علمیه ثقلین ولایت بغلان که از مدارس پیوسته و همکار نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان است برگزار شد، جلسه با قرائت قرآن کریم توسط طلبه محترم سید حسین کاظمی رضوی آغاز، سپس کارشناسان در مورد الگو گیری از خانواده فاطمی در مسائل خانواد‌گی از قبیل ساده زیستی، احترام و محبت، مسائل اقتصادی و تربیت فرزندان در خانواده علوی و فاطمی بازگو و به عنوان الگو برای مردم و جامعه اسلامی سخنرانی نمودند. این نشست، با مداحی محمد‌نعیم محمدی به پایان رسید.

نمایندگی جامعةالمصطفی در افغانستان

در این مراسم اساتید و کارمندان نمایندگی حضور داشتند، محفل با قرائت قرآن کریم آغاز و در ادامه آقای محمد عارف صداقت دکلمه و شعر را قرائت کرد. در پایان آقای محمد صادق عادلی درباره اهمیت موضوع ازدواج حضرت علی(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) و بررسی تاریخی آن و نیز روایاتی که درباره آسمانی بودن این ازدواج مطرح است، سخنرانی خویش را ایراد کرد.

مدرسه علمیه امام جعفر صادق(علیه السلام) ولایت بلخ

این نشست علمی با حضور طلاب و اساتید خواهر در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(علیه السلام) ولایت بلخ که از مدارس پیوسته و همکار همکار نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان است برگزار گردید.

برنامه با قرائت قرآن کریم، مدیحه سرایی، شعر و دکلمه و نیز نمایشنامه با موضوع ازدواج حضرت علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه(علیهاالسلام) برگزار شد، در ادامه نشست علمی با حضور کارشناسان با عنوان «علی و فاطمه اسوه تمام عیار بشریت» انجام شد و مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت.