دیدار فراگیران علوم اسلامی منطقه نبل و الزهراء سوریه با رئیس المصطفی

شماری از علما و فراگیران علوم اسلامی در شهرهای نبل و الزهراء سوریه، با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی دیدار کردند.

رئیس جامعةالمصطفی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به میهمانان سوری، ابراز داشت: انقلاب اسلامی از ابتدا هدف خود را احیای تمدن اسلامی در سطح جهانی قرار داد و برای به سرانجام رساندن این داعیه، باید فداکاری‌های زیادی صورت گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: همه ما خدمتگزاران این عرصه فرهنگی در سطح جهان هستیم و باید خود را به تجهیزات فرهنگی لازم یعنی علم و دانش، مجهز نماییم. رسالت اصلی شما عزیزان در منطقه شیعه نشین نبل و الزهراء، حفظ هویت اهل بیتی جوانان در این منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، تمدن مادی را به دنبال تحمیل ارزش‌ها و رفتارهای خود بر عالم خواند و خاطرنشان کرد: امروز این تمدن، مدعی پرچمداری از حقوق بشر و حقوق بانوان است در حالی که بزرگترین نقض کننده این حقوق به شمار می‌آید. از بین رفتن کانون خانواده در کشورهای غربی تلخ ترین دستاورد تمدن مادی است که تلاش می‌نماید آن را به کشورهای دیگر نیز انتقال دهد.

وی با اشاره به ایستادگی فراگیران معارف ناب اسلامی و اهل بیتی در برابر فرهنگ سلطه‌گر غربی، اظهار داشت: تمدن مادی با کمک رسانه و جنگ روانی تلاش می‌نمایند تصویری بهشت گونه از غرب به جوانان ما ارائه دهند و وظیفه ماست تا عموم مردم و به ویژه نسل جوان را نسبت به این نبرد رسانه‌ای هوشیار نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، جامعةالمصطفی را به عنوان یک دانشگاه بین المللی اسلامی و روییده در دامن تاریخ حوزه‌های علمیه، پرچمدار نشر معارف اسلامی و اهل بیت(علیهم السلام) در سراسر جهان خواند و تصریح کرد: برای تحقق این رسالت نیاز داریم در رشته‌های مختلف علمی تلاش گسترده علمی را رقم بزنیم. المصطفی هم‌اکنون نزدیک به ۱۶۰ رشته و گرایش مختلف را در حوزه‌های دانشی علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ ارائه می‌نماید و همچنان به دنبال افزایش این رشته‌ها و گرایش‌هاست.

رئیس جامعةالمصطفی در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌ها و خدمات علمی دانش پژوهان سوری، اظهار داشت: ما نیز وظیفه خود می‌دانیم به مقدار توان خود در پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی شما از هیچ کوششی فروگذار ننمایم و همگی باید تلاش کنیم به موفقیت‌های روزافزون دست یابیم.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر، نماینده المصطفی در سوریه، گزارشی از برنامه‌های این گروه دانش‌پژوهان سوری در سفر به ایران ارائه نمود.

همچنین حاضران در جلسه دقایقی به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و درخواست‌های خود پرداختند.