دیدار دانش‌پژوهان دانشگاه شهید مطهری مشهد با رییس نمایندگی المصطفی در خراسان

جمعی از دانش‌پژوهان مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه شهید مطهری(ره) مشهد با حضور در نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان با حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح دیدار و گفتگو کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح رییس نمایندگی خراسان اظهار داشت: هماهنگی این دیدار به عنوان یک ابتکار ارزشمند است و این اولین باری است که ما میزبان دانشجویان داخل کشور هستیم و گفتگوی با دانشجویان به ویژه دانشجویانی از جنس دانش‌پژوهان دانشگاه شهید مطهری(ره) بسیار لذت بخش است.

وی ضمن معرفی اجمالی جامعةالمصطفی، شامل تاریخچه، ضرورت تاسیس، رسالت‌ها و دستاوردهای المصطفی در قالب طلاب و نمایندگی‌های داخل و خارج از کشور اظهار داشت: المصطفی یک نهاد حوزوی، مزین به نام مبارک رسول گرامی اسلام به عنوان منادی وحدت و مظهر تقریب، با رسالت راهبردی و استراتژیک، تربیت کادر علمی، فرهنگی، تبلیغی، پژوهشی ، سیاسی و اجتماعی، برای جهان اسلام و تربیت عالمان برجسته و طراز اسلام ناب به سبک مدرن است.

وی با معرفی برش‌های مختلف فعالیت‌های المصطفی در عرصه بین‌الملل افزود: المصطفی در طول چهار دهه فعالیت، بیش از هر نهاد دیگری در توسعه زبان فارسی در سطح جهان فعال و اثرگذار بوده است.

حجت الاسلام‌ والمسلمین صالح ادامه داد: امروز المصطفی نقش بزرگی در انتقال میراث بزرگ اهل بیت علیهم السلام و ایجاد ارتباط با جهان با ترجمه ۴۰۰۰ عنوان کتاب شامل منابع اصلی مثل قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و سایر منابع و آثار فاخر، به ۳۰ زبان زنده دنیا ایفا نموده است و این دستاورد علمی بزرگ در طول تاریخ از صدر اسلام تاکنون بی بدیل است.

وی نسبت به ضرورت فراگیری زبان‌های متعدد توسط دانشجویان و طلاب تصریح کرد: دانستن یک زبان خارجی به عنوان یک مهارت و پل ارتباطی، پنجره‌ای برای تبیین معارف غنی اسلام برای تشنگان زلال معارف اسلام نام و مکتب اهل بیت علیهم السلام در سراسر جهان است و المصطفی می تواند در این زمینه بخشی از نیازهای سایر مراکز علمی را تأمین کند.

رییس نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان تاکید کرد: بخشی از اهداف خود را برای خدمت به خلق اختصاص دهید . امام رضا علیه السلام در مدت حضور اندک‌شان در مشهد در چند محور شاخص فعالیت نمودند که به عنوان بخشی از هجرت تمدن ساز ایشان عبارتند از توسعه علوم وحی بنیان و قرآن محور، بنیانگذاری روح خدمت گذاری و … .

وی خطاب به دانش پژوهان اظهار داشت: به استناد روایت من اراد العلم فلیثور القرآن علوم از امام رضا علیه السلام از قرآن عفلت نکنید و درگاه علم نافع شخم زدن و زیر و رو کردن قرآن کریم است.

حجت الاسلام والمسلمین صالح ادامه داد: امروز جامعه المصطفی با ۴۵۰ رشته گرایش پاسخگوی بخش عمده ای از نیازهای بشر در سراسر جهان است.

وی افزود: امروز برد و عمق استراتژیک و تاثیر و نفوذ انقلاب اسلامی در خارج از کشور بسیار گسترده و فراگیر است. امروز دشمن با یک جنگ شناختی که تاریخچه‌ای به قدمت خلقت انسان دارد به ایران اسلامی هجمه کرده است.

رییس نمایندگی المصطفی در خراسان خاطر نشان کرد: همواره پشتیبان ولایت فقیه باشید و بدانید که هیچ تضمینی برای سعادت ملت ما و سایر ملل مسلمان در دامن دشمن وجود ندارد.