مراسم عزاداری شهادت حضرت امام جواد(ع) در مدارس پیوسته نمایندگی افغانستان

توسط مدارس پیوسته و همکار نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان، مراسم عزاداری به مناسبت ایام شهادت حضرت امام جواد(ع) برگزار شد.

برپایی مراسم عزاداری شهادت امام جواد(ع) در نمازخانه نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان یکی از این مراسم ها بود که با حضور اساتید و کادر اداری نمایندگی بعد از ادای نماز ظهر و عصر با تلاوت آیات قرآن کریم توسط آقای نیازی آغاز گردید و در ادامه  آقای احمد ذبیح افشاگر سخنرانی کرد.

وی نمونه‌هایی از سیره رفتاری و اجتماعی امام جواد(علیه السلام) در مواجهه با جریان های انحرافی و رفتارهای خلاف هنجارهای دینی را ذکر نمود و در ادامه حدیثی از کلام گهربار امام جواد(علیه السلام) در رابطه چگونگی رسیدن به قرب الهی و بندگی خداوند متعال بیان کرد و با ذکر مصیبت و دعا، محفل عزاداری پایان یافت.

مراسم عزاداری به مناسبت ایام شهادت حضرت امام جواد(ع) در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام زمان(عج) ولایت دایکندی، که از مدارس پیوسته و همکار نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان است با حضور اساتید و طلاب خواهر و برادر برگزار گردید.

برنامه با تلاوت آیات قرآن کریم توسط آقای رحمت الله ناظری از طلاب مدرسه آغاز گردید. در ادامه آقای ادیبی استاد مدرسه، سخنرانی کرد و با مداحی آقای سیدهاشم هاشمی و دعاییه پایان یافت.

 

به مناسبت ایام شهادت حضرت امام جواد(ع) مراسم عزاداری در مدرسه فاطمه الزهرا (س)ولایت غزنی، که از مدارس پیوسته و همکار نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان است با حضور اساتید و طلاب خواهر برگزار گردید.

برنامه با تلاوت آیات قرآن توسط خواهر کوثر واعظ زاده آغاز گردید، سپس خواهر کامله حسینی مقاله خواند و در ادامه خواهر حمیده صفایی دلنوشته خویش را قرائت کرد. سپس آقای مصطفوی و آقای الیاسی پیرامون شخصیت و سیره امام جواد(ع) سخنرانی نمودند و با دعاییه مجلس به پایان رسید.

 

مراسم عزاداری به مناسبت ایام شهادت جوادالائمه حضرت امام محمدتقی(ع) در مدرسه حضرت نرگس(س) ولایت کابل، که از مدارس پیوسته و همکار نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان است با حضور اساتید و طلاب خواهر برگزار گردید.

برنامه های مراسم شامل تلاوت آیات قرآن، قرائت دعای توسل و نوحه و روضه خوانی توسط اساتید و طلاب بود.

 

محفل عزاداری سالروز شهادت جوادالائمه(علیه السلام) در مدرسه علمیه الزهرا(س) ولایت هرات، که از مدارس پیوسته و همکار نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان است با حضور اساتید و طلاب خواهر برگزار گردید.

برنامه با تلاوت آیات قرآن کریم آغاز گردید. در ادامه خانم فاطمه غلامپور از اساتید مدرسه سخنرانی و روضه خواند.

در ادامه خانم فاطمه احسانی و مرضیه علیزاده، بحث ازدواج امام رضا(ع) با دختر مامون عباسی و نیز مناظره امام جواد (ع) با یحیی ابن اکثم را به شکل مناظره ارائه کرد.