بازدید رئیس جامعةالمصطفی از حوزه الاطهار(ع)

بازدید رئیس جامعةالمصطفی از حوزه الاطهار(ع)

گروه خبر: حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی رئیس جامعةالمصطفی ضمن بازدید از حوزه الاطهار(ع) در جمع طلاب و دانش‌پژوهان این مرکز حضور یافت.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در حاشیه این بازدید در سخنانی ضمن تبریک ولادت با سعادت پیامبر اعظم محمد مصطفی(ص) و میلاد مسعود امام جعفر صادق علیه السلام، اظهار امیدواری کرد تا حوزه الاطهار به کانون نورافشانی معارف ناب الهی در اقصی نقاط عالم تبدیل گردد.

رئیس جامعةالمصطفی قرار گرفتن انسان در مسیر تفقه در دین را توفیق الهی دانست و اظهار داشت: امام صادق علیه السلام می‌فرمایند؛ «إذا أرادَ اللّه ُ بعَبدٍ خَيرا فَقَّهَهُ في الدِّينِ»؛ قدم برداشتن در مسیر تفقه دردین از عنایات و توفیقات الهی است که باید آن را قدر دانست.

وی ضمن اشاره به روایت « مَن تَعَلَّمَ للّهِ وعَمِلَ للّه‏ وعَلَّمَ للّه‏ دُعِيَ في مَلَكوتِ السَّماواتِ عَظيما» تأکید کرد: عظمت و بزرگی حقیقی این است که انسان توفیق یابد که برای خدا خالصانه علم بیاموزد و به آن علم عمل نموده، با تجلی علم در جان و روح خویش، اسباب نشر معارف ناب الهی را فراهم سازد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، جامعه المصطفی را از برکات و حسنات انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به این که حوزه‌های علمیه همواره کانون توجه مشتاقان معارف اهل بیت علیهم السلام از سراسر عالم بوده است، اظهار داشت: در گستره تاریخ حیث بین المللی بودن در حوزه های علمیه وجود داشته است؛ به برکت حادثه عظیم انقلاب اسلامی، اقبال وصف ناپذیری از فراگیری معارف اهل بیت علیهم السلام در دنیا ایجاد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های فاخر جامعة المصطفی در عرصه بین الملل، بر اهمیت توجه توأمان به محتوا و زیرساخت‌های آموزشی تاکید کرد و اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی، افق‌های فراوانی در برابر حوزه‌های علمیه گشوده شده، زمینه برای توسعه علمی در رشته‌های مختلف فراهم شده است؛ جامعه المصطفی امروز به عنوان حوزه بین المللی، بیش از ۱۷۰ رشته و گرایش علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ شناسی را در مقاطع مختلف تحصیلی پایه‌ریزی و ارائه می‌کند.

رئیس جامعةالمصطفی به بحث پایه‌ریزی بیش از ۴۰۰ رشته و گرایش ناظر به نگاه فرهنگی و ارزشی علوم در طرح تحول آموزشی جامعةالمصطفی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: آرمان انقلاب اسلامی احیای تمدن بزرگ اسلامی است و این مهم جز با حضور قوی و تاثیرگذاری علمی در جهان ممکن نیست.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، در بخش پایانی سخنان خود به پیشرفت‌های قابل توجه گفتمان اسلامی در دوران انقلاب اسلامی اشاره کرد و اذعان داشت: علی رغم تمام دسیسه‌ها و مشکلات، امروز جمهوری اسلامی در مسیر درخشان تولید علم و پژوهش و ارائه آثار فاخر علمی به جهانیان قرار دارد.