پیام تسلیت رئیس المصطفی به مناسبت درگذشت آیت الله آشتیانی

رئیس جامعةالمصطفی در پیامی درگذشت عالم فرزانه، آیت‌الله آشتیانی(ره)، نماینده سابق مردم قم در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، را تسلیت گفت.

متن پیام  حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی به این شرح است:

انا لله وانا الیه راجعون

درگذشت عالم وارسته آیت الله حاج شیخ محمدرضا آشتیانی،‌ نماینده سابق مردم قم در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، که پس از عمری مجاهدت دار فانی را وداع گفت، موجب تأسف و تأثر گردید.

این شخصیت انقلابی در همه مراحل انقلاب اسلامی، مجاهدی پرتلاش و پیرو و پشتیبانی مخلص برای ولی فقیه بود. در کنار مسئولیت‌های سیاسی و انقلابی، آثارعلمی گرانبهایی نیز از ایشان به جای مانده است که مشارکت در تدوین مجموعه ۲۷ جلدی تفسیر نمونه،‌ تفسیر موضوعی قرآن کریم با عنوان «پیام قرآن» و تفسیر نهج البلاغه، از مهم‌ترین خدمات علمی ایشان به شمار می‌آيد.

این جانب فقدان این قرآن‌پژوه و عالم ربانی را به محضر حضرت ولی‌عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، علما و فضلای حوزه علمیه، بیت مکرم و همه دوستداران ایشان به ویژه مردم شریف قم و آشتیان تسلیت عرض نموده و رحمت بیکران الهی را برای آن مرحوم از درگاه الهی مسئلت می‌نمایم.

علی عباسی