حجت الاسلام و المسلمین رهنما در دیدار جمعی از علمای اهل سنت هندوستان:

ترویج اندیشه تقریب راهبرد کلان جامعه المصطفی است

حجت الاسلام و المسلمین رهنما در دیدار جمعی از علمای اهل سنت هندوستان نگاه فرامذهبی و ترویج اندیشه مصلحانه تقریب بین المذاهب را سیاست کلان و راهبردی جامعه المصطفی خواند.

جمعی از علمای اهل سنت هندوستان با سفر به استان گلستان با مدیران نمایندگی جامعه المصطفی در استان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین رهنما جانشین ریاست نمایندگی گلستان طی سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان و با اشاره به تاریخچه تاسیس و نیز اهداف ، سیاست ها و برنامه های جامعه المصطفی العالمیه، برنامه های آموزشی ، پژوهشی و تربیتی المصطفی را در راستای تربیت عالمان دینی مهذب و اثرگذار در جهان اسلام معرفی کرد و اظهار داشت : حفظ وحدت و یکپارچگی و تقویت اخوت امت اسلامی و تبادل افکار و اندیشه ها با نگاه فرامذهبی و ترویج اندیشه مصلحانه تقریب بین المذاهب سیاست کلان و راهبردی جامعه المصطفی است.

وی افزود : برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیازمند به همکاری و تعامل خوب بین مراکز علمی جهان اسلام و این همگرایی باید بین علمای دین و مراکز علمی و اسلامی برقرار باشد.

جانشین ریاست نمایندگی گلستان همچنین در این دیدار با اشاره به ظرفیت های فراوان علمی و پژوهشی المصطفی ، از آمادگی نمایندگی گلستان برای گسترش کمی و کیفی تعاملات آموزشی و پژوهشی با مجامع علمی و مذهبی هندوستان خبر داد.

مولانا شبلی قاسمی رئیس موسسه امارت شرعیه هندوستان ، مولانا مصباحی رییس جمعیت علمای هند ، مولانا سید محمد احمد قاسمی معاون سازمان جماعت اسلامی هند ، مولانا حسین بدری رئیس دپارتمان آموزش عربی هند ، مولانا انفال نظامی مسئول بارگاه خواجه نظام الدین اولیا و نیز آقایان عبدالکریم ندوی ، عبدالوحید فیاض و اشرف عثمانی نیز در این دیدار هریک طی سخنانی با ابراز مسرت و خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران و دیدار با چهره های علمی و فرهنگی و بازدید از مراکز آموزشی و پژوهشی ، هم زیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان و مذاهب مختلف در ایران همچنین دستاوردهای فراوان علمی و فرهنگی را متاثر از اندیشه های بلند امام راحل دانسته و بر ضرورت گسترش و تعمیق تعاملات علمی و فرهنگی بین دو کشور تاکید کردند.

هیئت علمای هندوستان تلاش کارگزاران جامعه المصطفی را در راستای اهداف عالیه امت اسلامی و تعالیم پیامبر مکرم اسلام ص دانستند و از مجموعه فعالیت ها و برنامه های این نهاد علمی تقدیر کردند.