مراسم میلاد حضرت زینب(س) در بروندی

مراسم میلاد حضرت زینب (سلام الله علیها) در حسینیه جماعت خوجه اثنی عشری کشور بروندی با حضور نماینده جامعه المصطفی برگزار شد. حجت الاسلام و المسلمین تقوی، نماینده جامعه المصطفی در کشورهای تانزانیا، مالاوی و بروندی با حضور در کشور بروندی در مراسم جشن میلاد حضرت زینب سلام الله علیها حضور پیدا کردند و سخنانی […]

مراسم میلاد حضرت زینب (سلام الله علیها) در حسینیه جماعت خوجه اثنی عشری کشور بروندی با حضور نماینده جامعه المصطفی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی، نماینده جامعه المصطفی در کشورهای تانزانیا، مالاوی و بروندی با حضور در کشور بروندی در مراسم جشن میلاد حضرت زینب سلام الله علیها حضور پیدا کردند و سخنانی درخصوص فضائل آن حضرت در بین جماعت ایراد کرد.

نماینده المصطفی ضمن عرض تبریک و تهنیت بمناسبت ولادت باسعادت پیام آور و قهرمان کربلا و رسوا گر دودمان ظلم و ستم، عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها از حضور در این مراسم ارزشمند ابراز خرسندی کردند و این را یک توفیق دانست.

وی بیان داشت: شب ولادت آینه تمام نمای کمال و جمال خداست و سخن گفتن در خصوص بانویی که لقب عقیله بنی هاشم دارد و از دوران کودکی تا زمان وفات در خاندان رسالت و دارای جایگاه بلند بوده است و شخصیتی که تا ۶ سالگی در آغوش پیامبر و در مکتب علی علوم آسمانی را فرا گرفت و در کنار دو برادر بزرگوارش همنشین و مشاور آنها و یار و غمخوار امام زمانش امام سجاد علیه السلام بوده و همچنین در کنار آن این امام خود در کوفه و شام و سخنرانی علی گونه در مجلس یزید داشته است. سخن گفتن در خصوص این شخصیت والامقام بسیار مشکل است.

نماینده المصطفی  حضرت زینب را شخصیتی برجسته و کامل از تمام جهات و اسوه و الگو برای همه خواند و به هفت ویژگی آن حضرت اشاره نمود و گفت: اولین ویژگی در بنی هاشم زینب زن خردمند و عاقله‌ای بود و با صبر و خرد بالا مسائل رو حل می نمود به همین دلیل او را عقیله بنی هاشم نامیده اند. دومین ویژگی : حضرت به صدیقه صغرا معروف بود. یکی از صفات والای الهی و انسانی صداقت جایگاه و مرتبه صدیقی در ردیف پیامبران و شهداست، حضرت زینب سلام الله علیها هم در کمالات مثل حضرت زهرا سلام الله علیها بود به همین دلیل فاطمه زهرا سلام الله علیها را صدیقه کبری و زینب را صدیقه صغری که در گفتار و عمل صداقت داشتند نامید.

وی ادامه داد: سومین ویژگی: آن حضرت عالمه غیر معلمه بود. جمله ای که امام سجاد بیان داشتند (یا عمه انت بحمدالله عالمه غیر معلمه) عمه جان تو دانشمند و دانای بدون آموزگاری هستی. چهارمین ویژگی: آن حضرت، عابده آل علی بود. در عبادت اوج خضوع و خشوع را داشت و حتی امام حسین از حضرت می خواهد که در نماز شب دعایش کند. پنجمین ویژگی: آن حضرت معینه ولایت مطلقه بوده و در تمام مراحل نهضت امام حسین علیه السلام کمک کار و مدافع ولایت بود. ششمین ویژگی: قهرمان کربلا بود.حضرت نماد صبر و استقامت جمیل بود. هفتمین ویژگی: عفیف بودن آن حضرت بود. ایشان در حجاب، عفاف و پاکدامنی الگوی برجسته حجاب و عفاف برای جامعه در دوران‌های مختلف بوده است.