برگزاری مراسم سالروز تاسیس واحد خواهران نمایندگی تانزانیا

همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب (سلام الله علیها)،  مراسم سالروز تاسیس مدرسه حضرت زینب نمایندگی تانزانیا با حضور اساتید، دانش پژوهان و برخی از بزرگان منطقه برگزار گردید. این مراسم با قرائت قرآن و مولودی خوانی توسط دانش پژوهان آغاز شد و در ادامه اساتیدی به بیان فضائل و مناقب آن حضرت پرداختند. […]

همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب (سلام الله علیها)،  مراسم سالروز تاسیس مدرسه حضرت زینب نمایندگی تانزانیا با حضور اساتید، دانش پژوهان و برخی از بزرگان منطقه برگزار گردید.

این مراسم با قرائت قرآن و مولودی خوانی توسط دانش پژوهان آغاز شد و در ادامه اساتیدی به بیان فضائل و مناقب آن حضرت پرداختند.

مدیر مدرسه حضرت زینب سلام الله علیها در ابتدا ضمن تبریک و خوش آمدگویی به اساتید، دانش پژوهان و علاقمندان به آن حضرت افزود: امروزه در سرتاسر جهان، مخصوصا کشورهای اسلامی و علی الخصوص جامعه تشیع، تلاش استعمارگران و مهاجمان فرهنگی بر آن است که حیا و عفت بانوان را نشانه روند و جامعه را از این راه به بی بند و باری و بی دینی سوق دهند و در نتیجه به مطامع شیطانی خود برسند؛ چرا که آنها به خوبی دریافته اند اگر دین و مذهب تشیع را بخواهند نابود کنند، باید حیا، عفت و پاکدامنی را از بین ببرند . هرگاه از جامعه حیا رخت بربست و عفت در آن لگدکوب شد؛ دین هم بساط خویش را جمع خواهد کرد.

وی ادامه داد: حضرت علی (علیه السلام) به زیبایی می فرماید: «احسن ملابس الدین الحیاء؛ نیکوترین لباس دین حیا است». از روایت فوق به خوبی استفاده می شود که بین ماندگاری دین در جامعه و وجود حیا؛ رابطه تنگاتنگی وجود دارد . مهاجمان فرهنگی، بخوبی این رابطه و ملازمه را دریافته اند، از این رو این گونه القاء می کنند که «برنامه های ماهواره ای، به مثابه یک نیروی شورشی بسیار مؤثری عمل می کنند; بچه های مسلمان مسلّما لباسهای زیبایی را خواهند خواست که در شوهای تلویزیونی می بینند».

سخنران جلسه در ادامه اظهارل داشت: حضرت زینب (سلام الله علیها) بانوی حیا و عفت، مرزبان پاکی و پاکدامنی، دختر امیرالمؤمنین (علیه السلام) و زهرا مرضیه (علیها السلام)؛ در روز پنجم جمادی الاولی، سال پنجم یا ششم هجرت در مدینه منوره، خواستگاه حیا و پاکی، دیده به جهان گشود . هرچند مادر بزرگوارش را در پنج سالگی از دست داد، ولی ره توشه هایی گرانبها از حیا و پاکی در همین مدت کوتاه از مکتب مادر فرا گرفت . در دوران زندگی بابرکت خویش، مشکلات و رنج های فراوانی متحمل شد و بی شک مهم ترین و تلخ ترین آن، واقعه کربلا و داستان اسارت بود؛ در تمام این سختیها و حوادث تلخ، در کنار صبوری و بردباری; درس حیا و عفت را به همه آموخت.
در ادامه مراسم، سرکار خانم دینا در سخنرانی خود ابراز داشت: از سنتهای الهی فرستادن بلا و سختی برای اولیاء و انبیاء است و با استناد به روایات می توان گفت که هرچقدر ایمان شخص بیشتر شود، غالبا سختی و مرارت بیشتری بر او وارد می شود . از آن جا که شخصیت حضرت زینب علیها السلام با واژه صبر و استقامت در برابر مصائب و سختیها قرین است به حدی که او را «ام المصائب » و «ام العزائم » نامیده اند، از اینرو پیرامون موضوع «صبر و استقامت » مطالب فراوانی را برای شخصیت ایشان بیان کرد.
استاد جامعه النصطفی در ادامه خاطرنشان کرد: صبر و استقامت در برابر سختیها، یکی از مهمترین اصول اخلاقی اسلام است . در روایات به سه نوع صبر اشاره شده است; صبر بر مصیبت، صبر در مقابل معصیت و صبر در مقام عبادت و بندگی . در واقع یکی از معلمان صبر و استقامت برای شما دانش‌پژوهان همین بانوی بزرگوار هستند که از دوران از دست دادن مادر خود حضرت زهرا که ۵ سال داشتند شروع شد و تا دوران اسارت ادامه یافت. پر از درس و آموزنده برای تک تک ما خواهد بود.